dagen i dag.

den har bestått av att vara i birsta :) fick byta min BH fast jag inte hade kvar kvittot.. hon sa att av belastning kan det ev. bli så. men nu är det så att det bröstet är mindre än det andra... jag tror det beror på att bågen är för stor och att jag fastnar i den och den går av på det viset... men jag kan inte köpa en mindre för då blir det för litet på andra sidan.... hmm......

Jaa, och så var vi in på ÖB och shopade.. martin köpte julklapp åt mamma hans.. en vinbox med några "vinflask" tillbehör... nu ska han bara köpa ett vin som man kan lägga in i boxen, nån som vet nått gott vin??????? varken jag eller martin dricker vin så vi har ingen anning om vad som är bra, jag kollar flaskan, om den är snygg och martin kolla på årtal.. men vi har ingen anning.........

så köpte jag en julklapp åt saga :) hoppas hon blir glad :) tänker inte säga vilken butik för en viss mamma till saga läser här ;) den julklappen ska vara hemlig tills hon får den... men jag har sagt att det kommer att kunnas listas ut när den är inslagen :)

sen så åt vi på IKEA.. muma... har ätit ganska nyttigt den här veckan och förra veckan.. och det jag menar med nyttigt är att jag har lagat mat, beröm till mig :) måste få in vanan och idéer för det håller inte i längden.... maten ska helst av allt gå fort oxå, eftersom vi kommer på vid typ fem "vad ska vi äta?" och båda är hungriga...... varför det hållt i dessa veckor beror på att martin har jobbat tidigt, så jag fått gjort min egen mat.... så han lär inte ha ätit nyttigt dessa veckor....... imorgon har jag betsämt att det blir divan, vill ha pizza.. pizza-dagarna är lördagar :) då jobbar både martins mamma och ulrika på divan, så då får man prata med de oxå....................

vad gjorde vi mer i birsta, hmm... var nog inte så mycket mer där..........

Ska säga att det gick bra att köra bil igår och idag.... fick köra hem :) ... pappa är rolig han... när jag hämtade bilen igår frågade han "om jag ville ha banan", han hade med sig två stycken.. jag bara "njaa"... pappa "men ta med de så kan vi äta ikväll" ... så jag gjorde de och lämnade de i bilen........................ när jag hämtade pappa lyckades han inte få på sig bältet och sa att bananerna var ivägen, men jag tror det beror på nått annat ;) för han lyckades ändå inte få på sig bältet fast bananerna var borta............

åter till bananerna.... pappa la dem vid växelspacken och jag hade redan femman i så jag behövde inte växla förrän vi kom till liden och då hade jag glömt dessa bananer........ Jag fick helt enkelt inte i tvåan.... det kändes som om man försökte få i ettan när det går för fort, alltså att det var en spärr.... jag försökte och tillslut var hastigheten så man fick i ettan, skulle lägga i tvåen igen men lyckades inte..... kollade lite snabbt på växelspacken och såg dessa bananer, slängde de på pappa.. men då stod bilen i princip still så fick lägga i ettan igen och sen tvåan............

När jag tog ut bananerna ur bilen så var de alldeles mossiga, på ett ställe vardera... Åt en banan när jag kom in och jag har nog aldrig ätit kallare banan. det illade nästan i tänderna, så kall var den.......... skulle äta den andra bananen imorse men då hade den gått och blivit brun där den var mosig....

tror det var lite kallt hos pappa då........ frös.... tror det var 18 grader när vi kom hem.. och jag är van vid 21-22 grader.... så jag frös... plus att jag sov upp och där är det instängt, så det var i alla fall 1 grad mindre där... sov med strumpor, min filt hemifrån och täcke.. så jag frös inte då i alla fall... men det var problem att kliva upp imorse, från varma täcke till kalla luften..... blev tvungen när pappa ropade på mig klockan 12....... och då kollade jag på termometern i köket och den visade 16 grader........... brrrrrrrrr.....................

Nää, nu måste jag fortsätta skriva rapport, ska vara inne på måndag.. och så går mycket av söndagen bort.. blir bak med lisbeth :) tror jag ska flytta datorn till tv:n så går det nog lättare.. vi får försöka annars är det bara att flytta tillbaka igen.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0