halsont.

stannade hemma idag... *suck*... ont i halsen, ont när man sväljer.... ringde vårdcentralen... de sa att det var ett halsvirus jag har.. och det finns inget att göra åt. de går tydligen sånt nu.... och då blir man bra och sen sämre osv. det har hållit på i fem veckor nu, bara LITE less.......... så det var vila och dricka mycket.. jag frågade om det spelade roll om man drack kallt eller varmt och det hade det inte.. bara man drack mycket.... detta på grund av att försöka få bort allt slem i slemhinnorna... frågade även om pluppen i halsen och såna kunde man få, var-nått hette de.. och så sa hon att de går att klämma... men det tänker jag inte göra, dels törs jag inte och så lär det göra ont......

så vad har jag druckit idag. en kopp te och en dricka till maten.... lär bli saft snart när den har svallnat, har gjort saft... sån saft som jag drack när jag var liten, sån man kokar sockerlag och häller i extrakt... och det var mycket drickande, nääää.......... jag dricker ganska lite om jag ska vara ärlig, speciellt under veckodagarna.. under helgerna dricker jag mer på grund av att då gör jag dricka eller köper dricka :) tänkte göra dricka idag för det är skönt med kolsyra när man har ont i halsen men så blev inte fallet.....

tessan var in förrut och så spelade vi lips.. det var ganska jämnt :) så så dålig är jag inte :) hon vann oxå och även jag nån gång... och så fixade jag den sista jullåten som man kunde fixa innan fredag. så nu väntar jag på alla nya jullåtar...... Jag gjorde fika då oxå, jiihoo... inte ofta jag kommer ihåg att göra fika.. det mesta beror på att jag fann en bullpåse som inte fick plats i frysen... och så såg vi bonde söker fru, inte ett programm som jag följer men tessan ville se... brännade även sonic till tessan, de har skaffat x-box 360... så medan vi hade det på datorn så tänkte jag om de ville ha. så slipper de fixa det själv...

så nu tror jag att jag ska göra upp den sista saften som finns kvar.. och invänta avsvallningen av sockervattnet...spela lite guitar hero kanske, och kanske lite sonic vem vet... men tror det kanske blir CSI på tv:n först...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0