julbak.

Idag har jag varit hos lisbeth och julbakat :) roligt.. bakade bullar, kokostoppar med lime och vaniljkräm, nå halv äckliga/goda chokladrutor, kolakakor med ingefär..... blev muma, det mesta av allt.... Jag och martin fick en julklapp var.. jag fick, eftersom jag är egoistisk så börjar vi med jag, en bakkokobok från programen med leila på tv4+.. gillar de programen och i boken fanns det mycket gott som kommer att tillverkas i mitt kök.... sen så fick martin en roligbok.. den har så konstig titel, typ du som inte tar bort luddet ska dö.. nått sånt.. det är massa "lappar" i den som folk satt upp i olika hyreshus... alltså en roligbok....

Sen när vi åkte hem så passade vi på att åka på ica och köpte julskinka och vörtlimpa... undra vilka som kommer vara less på julskinka innnan julen kommer???.. köpte den billigaste och minsta skinkan vi kunde köpa, och den är på 2 ½ kilo.... fast samtidigt tror jag att vi inte kommer vara less med tanke på att vi köpte två skinkor förra året... och när vi bodde i liden så köpte pappa tre stycken julskinkor, och det kanske ska sägas att pappa inte hann äta så mycket på dem innan de var slut.... så julskinka står dyrt i detta hem, vi älskar det :)

Nu ska jag fortsätta skriva en rad på min rapport och sen inväntar sängen... måste få klart denna rapport imorgon... bläää.. men skönt när jag är klar.. måste även radera massa i min inkorg på studentmailen eftersom jag antar att det inte kommer få plats med en rapport från någon annan person...

Nu small det i dörren... martin gick in i den.. och det gjorde nog ont, för det lät. både i dörren och han...... påtal om att gå in i saker så slog han huvve i skrivbordet förrut och på nått viss sträckte han nån mjukdel vid revbenet... konstig människa det dära :) Han har köpt en nya dator idag, en begagnad, av hofling. och så köpte han en dataskärm.. men glömde köpa tagentbord så det har vi lånat av hofling och jennie.... sen så har han köpt julklapp åt mig, ett stort paket :) det låter som en elgrill, men det är det för litet för.. och då frågar ni, hur låter en elgrill???? det låter som plåt som slå i varandra, testat att bära en elgrill utan det låter??? .... men det slog mig en annan tanke, det kan vara en ljuslykta som man har på balkongen som jag velat haft..... det kan det vara :) fast ingen idé att säga nått för då blir han väl sur om det skulle vara det.... ska glömma denna julklapp tills jul nu...

men rapport var det....

God Natt i förskott... fast alla normala sover vid den här tiden kan jag tänka mig men inte jag och martin för vi är onormala..... han sitter vid sin "nya" dator och svär....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0