Skola.

Skolan gick väl sådär idag..... skulle redovisa mitt

läraren "jaa, mari du vill väl redovisa?"
jag: "egentligen inte"

och klev upp och gjorde mitt.... när jag var klar, så hände följande:

jag: "det var väl allt"..
läraren: "kan du inte rita en bild"
jag: "nej"

så ritade läraren istället.. alltså jag kan mitt ämne men kan inte beskriva saken med massa ord... kan bero på att det är engelskt material och jag hittar inga bra översättningsord, än så länge..... och sen på den lektionen fattade jag nada... Vi i klassen bestämde ett datum, ett obligatoriskt, och jag undra ska vi redovisa då eller blir det efter jul.. och en till sak som jag inte fatta är att ska alla få min rapport eller är det bara läraren.. kände mig helt över på den lektionen idag..... ska ta reda på imorgon, om mina obesvarade frågor.....

Och även så gjorde jag bort mig, eller bort och bort. alltså jag kände mig bara dum.....

Vi fick ett litet häfte, eller flera, men ett av dem på sista sidan började jag läsa.. Det såg ut som nått läraren hade tagit ut på internet, prydligt osv. och jag kollade inte på källan.. På detta blad var det ett stycke som var 4-5 rader, och det var endast två meningar. den ena meningen var 3 rader.. och det var inte lätta menningar utan massa kronliga ord och tekniska termer, det är en sån här mening man får läsa flera gånger för att förstå.....

I alla fall så började jag skratta lite tyst.. killen som satt brevid mig började prata med mig.

killen "vad skrattar du åt?"
jag "det var inte korta meningar"

sedan började lektionen.. och vi fick ett till papper med alla frågor.. där stod det på två elever "se separat papper"... kollade så att jag hade de papperna och såg att papperet som jag trodde var från internet var ett av dessa papper.. kollade namnet och börja fundera, "vad heter alla här?" insåg att killen brevid mig, det var han som hade skrivit det som jag trodde var utdrag från en internetsida, alltså det jag hade skrattat åt.......... Någon som förstod vad jag mena????

hoppas han förstår att  jag inte förstod... så han inte tror att jag är dum eller nått, fast vad har det för betydelse egentligen..... Han fortsatte och prata med mig ändå.. låna min penna, och antecknade lite svar och datum.. Alltså hur kan man gå på en lektion utan penna, fast detta är egentligen inte en lektion utan handledningen som det så fint heter men man ska väl ändå ha en penna????...... och så fick jag hans källa som hans frågor är baserade på, alltså om jag kollar på den så hittar jag svaren, jag behöver inte kolla på alla andra källor...... så jag tror inte han blev sur...........

Imorgon är jag på skolan till 10 sen ska jag på pappas jobb och hämta hans bil, köra hem den hit... får ställa den borta på plattan, brukar vara biltomt där.. vill ha minst tre parkeringsplatser tomma, så slipper jag oroa mig hur man parkera.. låter lite konstigt men men... ställer mig alltså på parkeringen i mitten.............................. i alla fall så efter jag kommit hem ska jag väl äta lunch, det som är kvar från middagen idag... sen ska jag på stan med tessan... kolla på julklapp(ar) åt martin.. och kolla lite lätt åt lea, få se vad jag hittar på.................. kanske apoteket oxå för att köpa den dära hudkrämen som jag hade förrut, som martin gilla, inte jag... men vad gör man för han.. den är dyr 85 kr, fast det räcker länge................

Kul att köra pappas bil imorgon då... för det första så är hans framdäck olagliga, så om det blir en flygande besiktning eller nått liknade så blir det inte roligt............. sen så med detta väder, massa snö igår och idag.. massa slask alltså.. och så fryser det... inte roligt.... men man får ta det lungt, håll avstånd och bromsa i tid... mina rekomendationer till morgondagens bilkörning....

Nu måste jag sova, ska upp imorgon... God Natt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0