bad.

idag äntligen blev det bad. tog med oss lea :) eftersom det blev ganska sent så stannade vi först på mcdonalds och åt tidig mat, det tyckte lea om :) Sen bar det av till berga, igen. Eftersom jannice inte var med satt jag bak med lea och fick fixa allt, inte mig emot :) Hon satt redan i stan att "det inte finns hajar" så tyde det inte på nått gott.

på med badräkt och en snabb insmörjning med solkräm på henne, med lite lätt peeling eftersom moster fick sand på händerna :) sen i pluret. Lea var mycket duktigare den här gången. Jag och Martin traskade i vattnet, det blev liksom tvärstopp på lea när hon kom ner i vattnet, efter ett tag kom hon gående hon med i vattnet. något hon inte skulle gjort sist.. När vi kom efter sandringlan så blev det mer vågor och dum moster sa att hon tyckte det var skönt och då ville inte lea gå mer utan man fick bära henne..

På denna sandringla stannade lea, hon ville gå in till stranden, och började leka i sanden med händerna. Jag sa till martin att hämta hinken och spaden som var med vilken han gjorde. Lea satt i liten pöl och började bygga slott medan jag och martin gick ut en bit och kastade boll men hade ett öga på henne hela tiden.. efter en stund gick vi till henne och hjälpte henne att bygga slott med vallar. det blev riktigt fint :)

När Lea satt och skakade var det dax att kliva upp, men den lilla damen ville inte gå så martin fick bära henne en bit in. jag tog hinken och gjorde den ren på sand så jag kunde skölja av henne från sanden. martin fick bära in henne till filten så hon inte fick mer sand på sig. Väl på filten ville hon inte melon eller saft som jannice hade skickad. men efter ett tag gick det, hon frös väl så mycket att hon inte ville sticka ut händerna.. melon och saft var det kalas på..

På med kläderna och efter hon fått kläderna på sig sa hon "Lea kissa blöjan".. men det gick bra att ta bort det när hon kom hem, jag frågade... Vi åkte till juniskär och tog en glass var, satt på bryggan och åt den.. Martin och Lea gick på bryggan och kollade på båtar medan moster satt och åt glass.. lea höll martins hand så fint, man får ju inte gå själv på bryggan... Efter glassen var slut så kollade vi lite mer på båtar och fiskar i vattnet, som jag egentligen inte tror hon såg eftersom de var så små.. och så såg vi en andfamilj :)

Åkte hem och lämade lea hos jannice. sen for jag och martin till lisbeth :) Var där och smakade teet vi köpt till henne i födelsedagspresent, grattis i efterskott. vi fick även paj och rulltårta, muma :) Måste ta och träffa henne mer :) Jag tyckte teet var gott, i alla fall det jag drack, det skulle bara vara mjölk i så är det prciken över i:et.. måste ta och köpa sånt te, men det enda är att jag vill ha en tesil som kostar typ 150 kr, så det blir dyrt te...

sen åkte vi och hyrde film som vi snart ska se och betalade förseningsavgiften på förra filmen. att vi alltid kommer med filmen en dag för sent, de borde öka tiden med åtta dagar istället för sju.. just nu väntar jag på martin som duchar. om jag duchar länge så duchar martin dubbelt......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0