barnvakt.

Sov som sagt hos min syster inatt för att jag skulle vara barnvakt åt lea idag :) Hon vaknade kvart över åtta, så det var bara att kliva upp, jag som brukar sova till tolv. men det gick faktiskt bra :) Vi åt frukost, yoghurt fick lea och jag tog rostade macke med marmelad och ost och det skulle lea oxå ha. till det drack jag oboy och det skulle så klart lea oxå ha. men hon åt faktiskt allting, lämnade lite yoghurt.. Vi kollade på prinsessan och jag ville byta blöja på henne men det gick inte så bra.. tillslut ville jag gå ut och det ville lea oxå när jag frågade. då äntligen fick jag byta blöjan, jag tror alltså att blöjan vägde 2 kilo.................. skulle klä på henne och öppnade garderoben, hon sprang in och tog ett par byxor. jag fick inte byta på henne, jag hade tänkt klänning eftersom det var fin väder men icke san icke. det skulle vara de byxorna.. jag sa att då var det bara en tröja som fattades. hon sprang iväg och kom tillbaka och hade nattlinne på sig :) så söt.. förklarde att den hade man på kvällen, morgonen och när man sov. och sa att vi inte gick ut om inte moster fick ta på henne en riktig tröja. det gick bra men byxorna fick jag inte byta. tur var att byxorna var förkorta så det var inte hellånga byxor i alla fall :)

Vi gick ut och gungade och busade, gick inte och hämta hinken och spaden. moster tänkte inte så långt... gick ut igen och lekte gick in vid ett och gjorde lunch och åt.. sen gick vi hem till oss och väckte martin.. åt glass, macka och mjölk eftersom martin åt frukost.. när vi skulle gå ut igen kände jag att det luktade lite skumt om hon, frågade om vi skulle byta blöja och så klart får man som svar neejj.. kände efter tiden gick att det luktade mer och mer. fick äntligen byta blöja på henne och det var ett litet kalas där i.. så det var bara att ta bort. tur att man hade en blöja här hemma efter ett ljusparty :)

Gick ut och sparkade boll, när martin kom ut så busade de ett tag med bollen sen orkade inte martin vara ute längre pga värmen och vi satt oss i bilen och åkte och köpte glass på mcdonalds. va på willys och köpte pasta, de har den bästa till bäst pris :) sen lämnade vi av lea och åkte hem och gjorde mat...


Monterade kattfontänen förrut, jag kämpade och kämpade för att få det att rina längs hela globen.. tror det tog en och en halv timme för att få det att rinna överallt.. Men nu så funkar den :)

Hoppas det är fin väder imorgon då kanske det blir bad efter martin vaknat :) har inte badat än i sommar men nu känns det nära, hoppas hoppas på bad imorgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0