fiskning.

Det blev inge prat om kattfontän idag. få bli imorgon. martin var så stressad för han skulle hinna på nån fiskeaffär i stan innan de stängde. men ett nytt mobilband blev det, det andra pajade igår :( och hade inte kvittot kvar. nu funderar jag på att byta det trasiga med det kvitto jag fick idag, men jag vet inte, få se...

Fiskade nu ikväll, först skulle vi till ett ställe där man fick vada över vattnet men vi kom inte ner till ån och på den "lilla" skogsväg vi fick gå först han jag bli myggbiten på.. så på nästa ställe stannade jag i bilen dels för att jag fick huvudvärk och dels för jag inte ville sitta fyra stycken i en båt som var ranglig och troligt var byggd för två.. Satt och läste när martin kom och de hade kommit på att de skulle grilla korv, så iväg på macken för att införskaffa korv och så klart myggmedel till mig :) smörjde in mig i bilen på väg tillbaka. Jag fick åka båt och båten var inte så ranglig som jag trodde men den var inte bra heller... satt och läste på en bänk medan de gjordes en brasa till korven och det fiskades.. men innan vi hade hunnit börjat grilla korv började det regna, och så ökade takten på regndropparna så det spöregnade till slut. men hofling kom på en ide och gjorde ett skydd som vi alla satt och trängdes under medan det grillades och väntade på att regnet skulle avtas.. Det blev inge mer fiske så i nästa uppehåll packade vi ihop sakerna och begav oss hem igen. jag och martin tog båten, så de andra fick vada över till fastland och gå och dra upp oss till fastland när vi kom fram.. Men det var trevligt ändå..

Imorgon åker mamma till stockholm och är barnvakt till saga medan martins mamma kommer hem från paris.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0