Jag fixar allt.

Min kära farmor ringde förrut. Hon hade hört att jag inte tänkte åka dit pga att hon inte kom till mig, vilket är sant men jag sa att det berode inte bara på det. sa att det påverkade men vi ska med ice till djurkliniken, martin ska jobba, tvättstuga och städa. alltså att vi hade fullt upp. det jag glömde var att martin ska klippa sig och att hans pappa fyller 60 år imorgon, fast vi ska inte dit till pappa hans..

jaja, farmor då. jag är ledsen och att hon skulle berätta vad hon kände. och det ska man göra så varsågod.. hon tyckte att jag typ inte bryr mig om de längre och så tyckte hon att det verkar som att jag inte vill ha nått att göra med henne längre. hon sa inte de orden rakt ut men menade så.... Vaddå inte har att göra med, mycket jag gör nu. vi träffas när nån fyller år typ och då sägs det inte mycket. när det är där ute i stugan så äter vi ihop sen så umgås jag med mina kusiner som oxå är där och det sägs inte så mycket, typ tack för maten.. farmor vill väl bara att det ska se ut som hon är uppskattad, vilket hon nog tror och vilket hon nog inte är, men det är en annan sak...

farmor sa att hon var gammal, som om det är nån ursäkt. frågade om mormor oxå hade dåligt minne, som om det har med saken att göra, jag sa som det var. och hon, du får se själv när du blir gammal. det var som om hon trodde att jag skulle förstå om mormor oxå är så, som om det stryker under att det är svårt att bli gammal..

hon sa oxå att hon glömde bort lisa helt en födelsedag och lisa kom ändå till festligheterna.. med det sitter i att hon törs inte stå emot farmor, det gör ingen, jag försöker så gott jag kan om jag lyckas det är en annan fråga.. om nån till kanske gör samma sak som jag kanske hon märker att det är kanske henne det är fel på, inte oss andra som hon påstår... för hur mycket vet egentligen farmor om oss andra?? det är inte mycket. jag gömmer inget i alla fall så som tatueringar eller andra saker och ting. om jag skulle göra nått sånt med mitt utseende skulle jag inte bry mig vad farmor säger som alla andra gör. de är så rädd att hon ska säga nått så det är inte mycket farmor får veta. man ska väl stå för det man gör.? så har jag blivit uppfostrad i alla fall, att man ska stå för det man gör och ta konsekvenserna om de blir sådana..

jag sa, att mina kusiner har inte varit hos mig än sen jag fyllde år. farmor, jaså. jag, jaa den ena sa att hon inte kan komma hit förrän den andra har varit här om de inte kommer tillsammans.. farmor, det har jag inte med att göra det här är mellan oss... ojj, vad de kommer få peekar imorgon speciellt den andra. sa så bara för att se om nått händer.. och om det gör det så är det yttlighet och inget annat...

hon bara, jag ringde när du fyllde år.. jag sa inget, men du ringde en dag senare när besöket kollade på fotboll, då tog du chansen och ringde. för du kunde inte ringa när ni hade besök.. när ett barnbarn fyller år så är besöket viktigare, inte ens om kungen skulle komma så skulle jag acceptera det..hur lång tid tog samtalet?? max fem minuter... och förra året då, du kom in en snabbis hämtade en kaka åt dig och han i bilen och lämade paketet och stack.. då var hunden viktigare!!!!!!! den hade suttit i bilen när ni handlat och ni ville inte att den ska sitta där längre för det blev varmt.. och det då, ni handlade innan ni kom, det tyder på att ni inte tänkte stanna.. så slutsatsen av det är att jag som barnbarn är mindre viktigare än en hund och ett besök..

hon sa oxå, att jag är hennes barnbarn och hon försökte ge oss lika.. men så är det inte heller.. jag minns än i dag vad mina kusiner fått mer när de varit på semester.. de fick massa godis, vad fick jag inte ens en liten godisbit.. och en jul då, jag bodde hemma (tre jular sen typ, alltså jag sparade på saker för jag skulle flytta hemifrån) och en kusin bodde borta. hon fick värsta knivsetet och en del till servisen. vad fick jag två delar till servicen.. jag väntar fortfarande på detta knivset om det ska vara lika. och tydligen är det inte så...

farmor sa även, att jag har missat två kalasigheter, den ena (kalle fyllde år) skulle du på gatufetsen och den andra (morsdag) var det godare mat hos din mamma. jag bara, nää på morsdag ska man väl vara hos sin mamma.? hon bara, det har du inte brytt dig om förrut. jag, men då bodde jag i liden.... som om maten skulle spela någon roll vart jag är. det var så att jag inte visste att det var mat där då, ingen som hörde av sig, så mamma hann före och det är jag lika glad över :) och morsdag är på en söndag och när man bor i liden är det lite svårt att ta sig till stan för att fira sin mamma om man inte är över 18, så det är en anledningen varför jag har firat morsdag hos farmor.. Det jag skulle sagt var att fira farmor och de martin då?? svar neej, och varför ska jag då åka till farmor när kalle fyller år..?? vi bodde till och med i liden ett år när martin fyllde år och då kan de inte påstå att det är långt.. den födelsedagen fick han i alla fall pengar av pappa, första och sista gången verkar det som eftersom de inte firar martin. och jag sa till pappa minst en vecka innan att han fyllde år, så då kan den sprida sig som resten av allt..

farmor sa även, att jag inte skulle glömma vart jag kom ifrån.. som om jag skulle göra det.?! det har satt sina spår...  hon hade typ en förklaring oxå varför karin inte kom, "karin är ju.. karin" nähä, hon struntar jag i om hon kommer eller inte.. farmor bara, hon har varit en extra mamma till dig. jag sa, en period jaa. farmor, och den perioden ska du väl inte glöma när du är vuxen... jag hade många extra mammor ett tag faster karin, lisbeth, fridas mamma pia och så klart min mamma fast det var min riktiga :) och varför det blev så att karin blev en extra mamma var för att jag umgicks väldigt mycket med sara och då föll det liksom lite naturligt..

farmor påstod att släkten på mammas sida är sämre än den på pappas sida. hon sa inte så rakt ut så men hon menade verkligen så.. hon sa nått i stil med att glöm inte vart du kommer ifrån, vi är bättre nånting nånting.. och hon säger alltid att glöm inte vart du kommer ifrån, men telefonen fungerar faktiskt åt andra hållet oxå..

hon avslutade med att fråga om jag skulle komma imorgon. jag sa igen att jag inte har tid, fullt upp och räknade upp allt igen. hon bara, jaha hej då.. och nu känns det som om bollen ligger i mina händer om det ska vara en kontakt mellan mig och farmor. men jag kommer nog inte höra av mig... farmor påstår att hon är gamal och då påstår jag att jag är ung och inte har tid. jag pluggar faktiskt och hur svårt är det att få in det hos dessa att man inte hinner med allt, det är konstigt att jag hinner med så  pass mycket som jag gör..
 
farmor hade hört att jag inte skulle komma av min faster, så min pappa har nog sagt det till faster som sagt det till farmor som ringer mig.. de sa det nog för att trycka ner henne men då ringer hon mig. Tack för att du förstörde min kväll!!!!! har inte kunnat sett på tv. bara sett på den yttligt, så att säga.. hoppas att nån annan gör samma sak som mig eller något liknande för att bevisa att det är hon det är fel på inte oss andra.. vi måste börja sätta hon på plats men har en känsla av att det är bara jag som vågar, de andra är väl så fega.. kör samma metoder som hon så får hon smaka på sin egen medicin..

dessutom så sa hon att hela augusti var full smakad med saker att göra.. de skulle till ö-vik två gånger på fredag, först med en bil på släp sen med husvagnen för att stanna där ett tag. när de kommer hem så var det alnö men husvagnen ett tag, sen så var det nån fest och så vidare. och då är man helt plötsligt inte gamal....

Slutsats: Jag är mindre värd en en liten hund och ett besök. Vi är inte lika värd som de alla andra. Det spelar tydligen roll vem man är om man ska firas eller ej. Och jag ska inte glöma mina rötter. Så detta samtal var alltså för att trycka ner mig!!!! Du lyckades i alla fall förstöra kvällen för mig!!! men trycka ner mig, det vet jag inte. möjligen inse hur det var förr och mina rötter, hmm.... jag blev nog lite starkare oxå i kampen mot dig och jag har lagrat lite saker som kommer att sägas om detta tas upp igen. Jag står faktiskt för vad jag säger och gör som vissa andra inte törs i den närhet...

Jag klarar detta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du är mest värd i hela världen!

Du är den finaste människan jag vet,ja fast lite tjurig då och då ;) Aj lööve u!!

Strunta i farmor hon är ju satan själv i kvinnokläder ;D

Kram på dig hjärtat!

2008-07-31 @ 13:33:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0