djurkliniken.

var som sagt på djurkliniken idag. Ice hatar verkligen att åka bur. han började skrika så fort vi lämnade lägenheten tills vi kom hem i princip... jag trodde att martin skulle lämna mig för att åka hem och sova. och om vi skulle lämna han så skulle jag gå hem och om man inte gjorde de skulle jag ringa när det var klart. Men martin stannade kvar :) de undersökte Ice och sa att han behövde skrapa tandsten, vilket kostar mellan 3000-5000 kr.. hon påstod oxå att han har ont men det tror inte jag för han är som vanligt och han äter på båda sidorna så det kan inte göra ont.. jag stod och kollade på han när han åt när han kom hem och han tuggade på båda sidorna. jaja, vi får se hur vi gör med tandstenen.. martin kollade på isoldes tänder när vi kom hem och hon behöver mer skrapning, så det kommer alltså kosta det dubbla för att ta bort tandstenen på två katter....

När vi kom till djurkliniken så pratade ice. han pratade så mycket så en annan katt började prata oxå. man kan undra vad de sa.?. Vår tur! Hon kände och klämde på ice och sa det med tandsten. Ice mjaua som han gjort hela tiden. Han fick även gå runt på golvet medan hon intervjuade oss om problemet.. dax för att ta bort äcklet.. Hon hämtade en våg för att väga han för att få lungnade. sen så stoppade hon in en grej i rumpan på han, denna grej satt det fast en kanyl i med massa vätska, hon gjorde så x antal gånger och Ice låg still och blev tyst.. så troligtvis så var det skönt..

Ice var så duktig, behövde inge lungnade.. så vi beövde bara betala 520 kr.. Jag var så inställd på att det skulle kosta mer än 750 kr vilket det skulle kosta utan lungnade, och jag trodde att han skulle behöva det specielt när hon hämtade vågen. För att Ice var så duktig så fick vi billigare, vi behövde bara betala undersökningskostnaden och inget för medlet som hon gjorde rent med.. Hon sa att vi hade uppfostra han fint för han var så lugn :)

Ice väger nu 4,8 kg.. och hon sa att han är lite rund och skulle nog väga 4 kg och behöver alltså gå ner 8 hg.. Hon sa att vi skulle dra ner på maten. Jag som ger de så lite mat, de äter som två och en halv katt. vilket inte är mycket... En fjärdedel skulle jag börja med och inte ge de nått annat.. så nu måste matte vara sträng.. Vilket betyder efter efter den fjärdedelen så äter mina katter som två katter...

När Ice kom hem gick han runt i hela lägenheten och kollade så allt var kvar :) de andra kissarna brydde sig inte så mycket att han varit borta.. Isolde blev nog lite rädd för han, hon fick nämligen en ekorrssvans och blev helt stel, så sött :) så antagligen var det ice eller så var det nått annat..

Sa jag att jag blev lärd hur man skulle göra.. man skulle trycka och så skulle det komma ut nått. hon rekomenderade att man skulle ha handskar för det stank och lukten gick inte riktigt bort från händerna. Så nu blir det köp av handskar och en tandskrapa. Vilket hon oxå rekomenderade eftersom ice hade tandsten..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0