Helgen.

Kursen vart inte så hemsk som jag trodde men den är ändå hemsk... Massa muntligt och det gillar inte jag. en fördel är att vi bara är tio stycken och av dessa tio så hamnade jag i en grupp på fyra personer som jag ska redovisa inför, i alla fall första gången blir det så.. fast det kanske skulle dyka upp två till men det märks så fall....

I helgen så har vi hjälp en hoffa toffa och jennie och flytta.. fast de hade flyttat det mesta när vi kom in och hjälpte till, Martin slutade inte förräns sju på fredagen....

På lördagen tränade jag med Lea.. frågade martin om han skulle med men fick ett negativt svar varenda gång.. på fredagkväll så sa han att han skulle sova länge på morgonen... Men när jag sitter och äter frukost på lördagen, vem kliver inte upp då, om inte martin :) frågade om han skulle med, han kunde gyma medan vi tränade om inte annars.. och så blev det.. Tror inte Lea varit så tyst på dit och hem vägen.. fick henne att prata lite grana men det vart inte mycket snack från hennes sida. sist så pratade hon från att vi gick hemifrån till vi kom hem igen..

När vi kom till F&S så skulle vi byta om (Jag och Lea). när vi kom ut från omklädningsrummet trodde lea att martin fortfarande satt kvar, vilket han inte gjorde.. Lea ropade "Martin, Martin..." och kom på att han kanske satt och väntade utanför hallen, fort ner men där var han inte.. "Martin, Martin..." det var inte lågt hon ropade heller. Vi gick och kollade på han och då blev hon stum och stel igen..

Vi tränade och tränade.. en riktigt duktig liten tjej har hon blivit.. Det märks verkligen att hon lyssnar på vad ledaren har för fantasier (att vi åker till månen, osv) för hon liksom säger vad hon har sagt redan till mig igen, så sött... När vi var klar så gick vi till martin och sa att vi ska ducha, vilket vi gjorde... Hon vet nu vart vi bruka ducha så hon springer iväg före mig och så står hon i vårt hörn.. Medan vi gjorde oss klar sa hon "Martin vänta" och det var sant.. sen så sa hon "Martin har gått" och då sa jag att han skulle gå med oss "Martin får inte gå med oss" då sa jag att hon var dum om han inte fick det.. sen så sa hon igen att han vänta och detta upprepade hon x-antal gånger... men hon skyndade sig inte för det.... Tillbaka hem så fick Martin äran att dra vagnen :) och han busar med henne i vagnen, vilket hon tycker är kul :)

Efter vi lämande av henne åkte vi och hjälpte hoffa toffa och jennie med nån tvättmaskin bland annat... sen på lördagkväll så var jag och martin på fest hos martins chef.. Hade det trevligt :) Han hade värsta vattenkranen, när det var kallvatten lyste det blått och när det var varmvatten lyste det rött, super coolt :) Vi spelade Mario cart, och jag till och med slog chefen och hans kompis :) fast inte alla gånger men nån gång, vi kom 1-,2-,3-,4- plats typ varenda gång, och martin vann jämnt och de andra platserna turades vi om att ha :) martins chef sa att jag körde bra till och med :) och ändå var det länge sen jag spelade... sen spelade vi Buzz, aldrig spelat men super kul var det :) Jag och Martin var i samma lag och vi förlorade båda gångerna, och det var stort båda gångerna.. typ de andra hade över 2000 p medan vi hade 900 p... vi kan ha som ursäkt att det var första gången :) sen spelade de poker...

Sen så visade de korttrick och jag fatta nada... det ena tricket var kortet helt plötsligt på högtalaren under min mobil, skumt.. och jag såg inte ens när den kom dit, som jag borde sett eftersom det var martin han gjorde tricket på, skumt... sen så var det ett annat. då man skulle säga färg på kortet som han hade upp och ner. och jag såg att han la fel färg en gång och det gör så det ännu mer inte går ihop.....

Vi fick nått gott där. Han hade gjort egen turkisk peppar shot.. och gissa hur? jag trodde han skämtade...
- turkiskpeppar godis, sånna hårda, 2 st 150 gram
- sprit, 1 liter
- blanda i en flsaka
- in i tvättmaskinen på 40 grader med lite handdukar eller nått "...annars låter det så mycket..."
- sen klar för att kylas i frysen

Alltså jag trodde han skämtade men så var inte fallet. Vi frågade idag igen och han sa samma sak så han gör allvarligt inte det... sen så kunde man göra det på vilket godis som helst fast det måste vara hårda annars fick man äta det med sked, vilket oxå låter gott...

Vi var hos martins mamma förrut idag och åt paj. hon höll på att laga mat för hela veckan så hon slapp laga mat i veckan som kommer.. Jaa, i alla fall så var hamid hemma och åt oxå så martin sa/tycker att det är dyrt med dricka för tio kronor från att gå från gratis plus att han höjer alla priser med fem kronor.. Martin höll allvarligt på att få en smäll av han, alltså hamid blev sur på martin för att han sa så. hört nått löjligare... sen fick vi en lååååååååååång utläggning om hur det var och så jämförde han man riktiga resturanger som tar 70 kr för lunchen...... som har bättre mat än han, jaa. pizzan är god men hur hällsosamt är det? och de han sa gör verkligen god mat, motför hans kött som smakar likadant och då är till och med en annan pizzera bättre på det med kött..... och så har maten blivit dyrare, fast han har faktiskt redan höjt pga det. sen så har han och pizzan brevid bestämt priser för att de inte ska konkurera med varandra.......... och lilla stora hamid som tror att han gör allt rätt bryter mot nån konkurenslag pga att de pratat ihop med priserna.... och sen så sa han om han har höjt så håller han folk från västermalm borta, de har inte råd att äta medan de vuxna har det, och då menade han lärarna på miun som tjänar så bra, eller hur det var?? och även om västermalm är borta så kommer de vuxna, vilket de inte gör om västermalm kommer, då går det.. så till alla som går på västermalmskola gå till pizzerian och ät!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag stängde av öronen till slut orkar inte med han för tillfälle, fast det gör jag i vanliga fall oxå. han kan inte ta en diskussion och han förstår inte vad man säger.... det är väl där det brister antar jag..... Jaa, martin sa oxå att capricosa brukar vara en standardpizza och då fick vi en utläggning om det oxå. och martin har rätt, vi har kollat på andra ställen...

Jaja, Martins mamma började prata om lägenheten igen.. och nu var martins mormor med och ojj vad många jag har på min sida.. jag tror att jag kommer få min vilja igenom :) så snart flyttar vi kanske :) det slutade med att martin sa "jaa, jag får väl gå på banken och kolla" det verkar som mormorn har makt, vilket hon oxå tror hon har............ hon tycker att vi ska ta den eftersom vi kanske inte kommer över en så bra chans nå mer och ska passa på att ta chansen medan den finns. vilket hon har rätt i.. och så trodde hon att det var jag som inte ville ha en trea??? men så var inte fallet.... jag tror att martin börjar ge sig nu... jag pratar fördelar hela tiden, bra tvättstuga, diskmaskin, stor kyl och stor frys osv...

Pratade med mamma om att kusin ska ha kryddparty och hon följde gärna med för hennes buljong är slut, men sen sa hon "förrensten, vart bor hon?" jag "hos farmor" hon "då följer jag inte med".. fast vi ska lösa det så hon handlar via mig fast jag inte ska ha nått.. sen så sa jag till martins mamma att hon hade och hon skulle följa med för hon hade massa kryddor som var slut men det är två viktiga hon ska ha. och då skulle martins mormor oxå ha en burk om elisabet gick på partyt.. Så kusin jag har många handlare nu :) ska till henne imorgon och fira hennes födelsedag en dag innan och då ska jag säga detta... Tur att man firar henne en dag innan och varför jag gör det beror på att martin jobbar resten av veckan natt och då börjar han typ fem-sex på eftermiddagen.. varför det är tur är att jag slipper träffa en viss person, vad tur jag har på den fronten nu :) fast jag ska väl inte ropa hej än, de kanske är hemma imorgon när vi ska dit och då blir det nog värre än om det skulle bli när fler folk är med...... jajja, det är morgondagens problem................

Imorgon börjar skolan, igen, längtar inte.. redan less efter en vecka, det känns lovande... men det beror nog på att det är mycket som händer nu.... Längtar till nästa vecka då har jag dels ljusparty och så har jag bara en lektion den veckan, ska bli så skönt :)

Nu ska jag skriva ner mitt schema i kalendern sen är det sängen som kallar. God Natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0