grill.

det blev grillning idag *muma*.. jag och martin köpte en ny grill som vi hoppas kunna funka bättre än den andra skiten vi har... men det var inte den som vi använde idag... en kompis till jennie var vi hos.. kompisen och hennes kille har köpt hus :) inte lite vuxet... ett stort hus!!! för bara de två, och renoverar gör de och mer ska göras.. fast jag tycker det var väldans fräch som det var nu...

i alla fall, kött, svamp och majskolvar grillades.. och så hade hon gjort egen tsatsiki *muma* och sallad och klyftpotatis, b-sås x 2, vitlökssmör, vitlöksbröd och massa annat gott som jag säkert har glömt... åhh, vad jag har längtat efter detta.. vill ha mer grillat nu, igen!!!! men man får väl vänta till helgen, kanske.. då får vår grill invigas..

sen så har jag köpt en sån där manlig sak.. en rosa dammvippa :) jag har insett att det är bättre att vippa bort katthår/damm än att torka upp det med en trasa... men i köket och på toan ska det dammas med trasa, för där blir det äckligare... så vippat med vippan har jag gjort idag, martin har diskat... så nu är det damningen med trasa och dammsugningen kvar.. och göra cheescaken.. men cheescaken görs imorgon innan vi åker till njurunda... måste rensa i frysen lite så cheescaken får plats ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0