socker.

jag vet att ni vill veta men jag orkar inte skriva just nu.. verksamheten håller på att stänga för dagen..

men jag fick i mig halva mackan till middag  och en pizzabit från martin och hans pizza-sallad och sen massa fika.. så det är ingen fara på oss i alla fall.. labbade hela dagen så helt plötsligt var klockan halv fem och det var snart dax för hemgång... vad har jag gjort då, suttit och skrivit siffror på datorn och gjort fina grafer... tänk att det ska ta fem timmar att göra... fast att få fram siffrorna var lite mer tidskrävande... kolla på en släckt-laser-prick, där lasern gick igenom en vatten-bägare som man gram för gram la i socker.. det uppstod en liten fläck, vrida på en grej och då fick jag siffran som jag förde in på datorn.. så gjorde vi för tre olika sockerarter (Fruktos, Sukaros och vanligt Socker) och sen på två olika lasrar (Röd och Grön)..

Visste ni förresten att mjölk innehåller mer kalorier än dricka????

nää, sängen var det... redogörelse kommer imorgon...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha,ja mätt blir du men det är ju ingen näring i den maten sötis ;)

2009-04-29 @ 11:37:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0