deklaration.

det var ett tag sen jag skrev här, känns det som... min tid räcker inte, känns det som... fast man får ta sig tid. dra ner på "sovamiddag"-tiden ;) har en förmåga att somna i soffan och ändå vara jätte trött vid elva.. detta går inte ihop i min ekvation, fast då vaknar jag vid nio och är klar vaken... fast de senaste dagarna har jag varit vaken längre och sovit längre... vilket passar martins rytm lite mer... det blir så himlans tråkigt att vara vaken så länge innan han vaknar.....

ingen lägenhet blev det heller, det blev såld på fredagen :( men nu har jag fått martin att vi ska köpa en lägenhet.. tror mamma hjälpte till lite gran ;) hon sa lite andra saker som jag inte har tänkt på... och så satt hon orden på hur jag känner ungefär.. det viktigaste, att jag aldrig kommer att trivas här nå mer.. och det är många faktorer som vägs in i det.. och det förstod nog martin i alla fall... så nu uppdaterar jag blocket typ fem gånger per dag... vi har denna månad på oss att hitta och köpa en lägenhet för att slippa betala nå mer på denna skithög... så det blir snabba puckar av alltihopa...

och så har jag varit ner i "deppbrunnen" oxå på denna lilla tid.. små grinade typ fem gånger per dag.. och det är mycket för att vara mig, som ALDRIG brukar grina.. men nu är det bättre :) så man ska väl passa på att ringa sin käre far och berätta men törs jag?? jag måste, och det dras mer och mer upp i tiden.... *suck*....

sen ska jag träna med kusin.. träffade hon på ica igår och då bestämde vi att vi skulle träna.. har sms:at henne och då blev det bestämt.. hon hämtar mig strax efter fyra sen träning sen tror jag att jag får skjuts tillbaka hem oxå... fast det är inte så speciellt långt att gå, men ändå ;) om jag skulle varit själv så skulle jag inte gå för jag är fortfarande täppt och halsen är fortfarande mupp... men nu går jag när jag får sällskap.. jag får räkna med att halsen blir värre dock... men jag kommer nog inte klara av att göra allt heller, eftersom magen och så var det länge sen jag tränade på denna nivå...

måste bara säga jag läser en kurs som heter optik.. vi har så kallad läxförhör varje tillfälle.. och på den första delen så gick det inte så bra för mig, när det var en fråga med svarsallternativ.. så jag var stensäker på att jag skulle få redovisa en uppgift... och vem fick redovisa första räkneuppgiften då, om inte jag.... det gick bra, var faktiskt inte så nervös som jag trodde jag skulle vara.. var inge nervös alls :) så nu hoppas jag att jag slipper imorgon.. man tycker att alla måste redovisa en gång innan nån har gjort två gånger... fast jag ska räkna de ändå, men jag lär inte hinna räkna alla.. det tog en tid sist... och så har vi inte gjort gruppuppgiften heller för denna gång, om det inte är nån som läst den... jag har nämligen inte hört nått....

och så måste jag säga en till sak... martin fick sin deklaration idag.. han ska få tillbaka 19 000 kr :) massa pengar :) och så säger hans chef att för martins semestergrejs kan martin bosätta sig på nya zeeland och bo där ett halv år.. så det är nog oxå massa pengar :) men nu till det jobbiga... det fattades en arbestgivare för martin, två månader (jan-08 & feb-08).. ungefär 10 000 kr i skatt.. så nu måste han krångla igen.. och då kommer skatten att dyka upp efter sommaren och inte före... han kopierade lönespecarna (5 st) idag och ska ändra imorgon och skicka iväg deklartionen... han ringde skatteverket och de sa att han bara skulle skriva att det fanns lönespecar och skriva den nya summan... men jag tror det kan resultera i att han får mindre skatt tillbaka och det ska vara mer.. så jag säger till han skicka ALLT nu.. för de vet väl inte vem den arbetsgivaren var, och egentligen är det konkursförvaltaren som gjort nått knas.... i alla fall kommer martin nog få tillbaka runt 21 000 kr :) gissa om han var glad, och likaså jag... fast det är hans pengar men det är alltid kul att det finns pengar :) fast det gör det i och för sig nu oxå, den spararn :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0