dymmelonsdag.

idag är det dymmelonsdag/askonsdag... igår var det fettisdag och i måndags var det blåmåndag... och imorgon vet alla att det är skärtorsdag, osv.... martins mamma och hans mormor som lärt mig detta, onödiga vetande... jaa, i natt flygger alla påskkärringar till blåkulla.. så se upp om ni är ute och går i natt :)

jag minns när man var liten så och sprang ute på byn iklädd nån ful svart kjol med förklädda och nån ful skjorta.. med skarf på huvve, röda kinder och svarta fräknar.. vi sjöng och ett år hade jag och min kusin lagt ner stor möda på detta. vi hade gjort påskkort, och dessa la vi ner i brevlådan hos de som inte var hemma.. i dessa tider skulle jag inte ens öppna dörren åt nån liten som står utanför, dels för jag är egoistisk.. vill ha allt godis själv :) och dels så är inte barnen utklädda längre, vi la i alla fall ner stor möda på att klä ut oss... och så har dessa invandrarungar förstört allt, de tror man kan busa fast det är påsk.. så om man inte öpnnar hittar de på hyss.. och mamma har en gång råkat ut för att de har sagt "hit med pengar" eller om det var "hit med godis" och så var de inte ens utklädda.... nää, huvva jag öppnar inte dörren... fast det är lite svårt att komma in hit eftersom vi har porttelefon, så förhoppningsvis dyker ingen upp....

imorgon så får utklädda barn som kommer till ica maxi ett påskägg med godis.. och på barnenshus får de en överskning.. man har nästan lust att ta med sig lea ut på äventyr imorgon.. hon utklädd, så hon får massa saker :) och godis gillar hon, som alla andra barn :)

och jag undrar om jag kommer få nått påskägg av martin eller inte.. jag har önskat mig ett påskägg med massa godis och jag hoppas att jag får ett... försöka är det värt i alla fall :) sen om jag får nått eller inte är väl inte hela världen...

jag somnade förrut.. jag och martin kollade på film i sovrummet och det är självklart att jag somnar då... och när jag vaknade var jag tok sugen på en snickers, så en sån inhandlades när vi var på ica.. men den får vänta ett tag till.. men jag funderar på att ta påskmust :) det var nån dag sen jag drack det sist, fastdet funnits i kylskåpet... och nu har det kommit fler sorter på ica :) så ska testa nån annan sort nästa gång.. och desutom så tror jag att jag måste börja spara massa flaskor för när påsken är slut så är musten slut :( och hur ska jag klara mig då??? tänk, när jag var liten gillade jag inte varken julmust eller påskmust.. och nu älskar jag verkligen det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0