kloklipp.

bjöd mamma på mat idag.. en paj, med färdig tärnad bacon, ost, purjolök och en creme cheese med smak av vitlök & örter.. blandade ut creme cheesen med creme fraisch vi hade i kylen.. pajen blev super god i alla fall... och till den hade vi gurka och en sån där låång baguett.... muma...

sedan när jag och mamma plockat ihop maten så tog vi bussen in till stan. gick en stund runt och kollade.. satte oss på stentrappen vid den första grenen i drakkampen.. såg typ bäst :) de andra grenarna såg vi inte så mycket av eftersom de skedde vid parkeringen på markplan.. eller sumbo-brottningen såg vi tidsnog.. det var folk framför som gick iväg så man kom närmare och nämare mitten.. tjurridningen såg man typ huvudet av den som red. så man listade ut när de ramlade av... den näst sista grenen såg vi absolut inget av, bara hörde han som pratades röst... och finalen såg vi plus ankracet.... sen köpte jag en rem så åkte vi hem...

så mina fötter har lite ont just nu men det får man leva med... ska väl ner på stan imorgon oxå och kolla på när massa folk paddlar... fick höra nu att vi blir bjuden på fika imorgon oxå klockan ett. hoffa toffa fyllde år i tisdags så han ska ha fika imorgon tydligen... och vi har inget köpt till han än. så det blir väl lite panik-shoping först imorgon innan vi åker dit...

måste berätta att vi hade krig med morrisen förrut idag.. klippte hennes jätte klor.. skulle sett en av mördar klorna. så tjock och konstig. det var då jag tog insiativet och vi började klippa.. tänkte om hon går så mycket längre så kanske klon börja växa inåt eller börja göra ont... men min kära morrisen, hatar verkligen att bli fasthållen... hon morrade som jag vet inte vad. och vid varje klo så fräste hon... hon bet mig så jag började blöda till och med.. martin som höll fast henne högg hon oxå efter.. "om man inte kan riva sig loss så biter man sig loss" - var nog hennes motto....

det syns att hon börjar bli gamal på hennes klor, de liksom är lite i varrierande skick.. som sagt den jätte mördarklon fick jag ta tag flera gånger på för att ens få av... och en klo på baktassen upptäckte jag att den stack åt fel håll. när jag klippte den så insåg jag typ att hon är ju brytit den. och så var klon väldigt mörk längst in.. så det måste vi hålla koll på så det inte blir nå knas... troligast så har hon brytit den när hon väst sina klor inne i lill sovrummet på kartongen där, och ramlat till eller nått.. men nu hoppas vi att den blir okej...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0