Filmandet.

mittnytt var och filmade på skolan idag, och jag kom sent :( fast bara i informationen att de skulle filma och om det var okej, så jag missade inget... men ojj, vilken liten sal det var. vi får inte plats alla.. och läraren är tydligen allergisk så det är en utav salarna han kan vara i. det kan inte vara nå gardiner och inga tygklädda stolar i salen.. och det är det inte i detta rum man kan säga att det är ett grupprum. och där ska vi ha lektion... det går men man får en lättare chok när man kommer in i salen sist och det inte finns nån ledig plats.. det kom en kille efter mig och han fick ta en stol och tränga sig ner nånstans. jag tog nämligen den sista platsen. och den befann sig längst fram. där jag inte kan sitta... men nu var inte detta längst fram så jätte nära tavlan vilket var bra annars skulle jag fått panik...

i alla fall de filmade för att tydligen så har mittuniversitetet varit med på riksnyheterna idag för att man inte får filma under lektionerna.. och det gäller även ljudupptagning och så vidare.. det var tydligen nån ny regel de infört, och troligtvis så kommer alla universitet att göra likadant.... och om man vill filma så ska man prata med läraren som säkert i sin tur vill veta varför..... de vill inte att det läggs upp på you toub och förvrängs och så vidare....

och tydligen funderar biologidelen på att filma sina lektioner för att sedan lägga upp på webct. och det skulle vara roligt... man hinner inte anteckna allt och man kommer aldrig ihåg ALLT de säger... men det lär inte jag få uppleva... jag läser väl bara denna biologikurs och nån biokemi.. sen tror jag att jag är klar med den delen.. jag är inte säker.. men det ska ta redas på... tydligen kommer jag läsa en mattekurs till, och jag som trodde jag var klar med den delen... fysik kommer jag aldrig bli klar med eftersom det är vad i princip utbildningen går ut på...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0