Fryst skinka.

Martin sover och jag är vaken.. jag kan inte sova länge på längre.. inte efter denna vecka då jag klev upp tjugo i sju varje dag, utomför fredagen då jag klev upp två timmar senare... och så måste jag upp på toa tusen gånger på morgonkvisten....

Oxå glömde martin skinkan i bilen, så nu är den väl fryst. det är -5 grader ute.... den får han springa och hämta när han vakna.. fast jag är sugen att äta frukost på subway eller nånananstans där det finns nån god macka... vi får se hur det blir...

martin skjutsade sin mamma på akuten i natt... hon har bedrövliga eksem över hela kroppen som kliar både från insidan och utsidan och så är hon uppsvälld... det började i torsdagsnatt, men då höll hon ut och gick på vårdcentralen.. där fick hon nån tablett... men natten mot lördagen blev det värre och hon och hamid åkte in på akuten vid fem-tiden.. då fick hon en kortison-spruta. det blev bättre... men i natt vid tre-tiden skjutsade martin henne på akuten igen.. men nu visste hon att hon blev kvar och förhoppningsvis utredd... hon hade ingen känslen i läpparna, de var uppsvällda och så var alla eksem tillbaka och så frös hon....

jag börjar tvivla på att det är nått hon ätit.. jag tror det kan vara stress eller så är hon sjuk.. en taxikompis till martin tyckte det lät som nånting-feber... ska se till att martin ringer henne när han vaknar.. om hon är kvar så kanske hon vill ha nått, nån bok eller tidning eller nått....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0