Ljusparty.

efter skolan idag så åkte vi till martins mamma och där bjöds det på tacos... sedan halv sju var jag bjuden på ljusparty som jag gick på.. fast jag hade ett eget party i tisdags.. så nu beställde jag ett till marmoreratljus och så var det länge sen jag träffade hon som hade partyt....

jaa, tiden gick fort som vanligt och vips så var klockan tolv......................... vi pratade om allt mellen himmel och jord, kändes det som.. och vi skrev även över ice och isolde på mig, som inte har gjorts tidigare.. så nu äger jag alla officiellt, eller papperena ska bara frankeras och postas... Och så fick jag även alla papper på dessa katter.. har inte haft stamtavlan på isolde så nu är den i mina ägor :)

och så vann jag ett ljus igen.. jag vann sist oxå :) fast den här gången blev det ett voltivljus i lukten vattenmellon, det lär lukta muma när det brinner :) och så tog jag en katalog till elisabet, så nu blir hon glad...

även den socialla katten som jag, jannice och lea stötte på för ett tag sen var detta hemms katt.. han var inne nu och var så söt :)

och så var det en tjej som jobbade på försäkringskassan och behandlade just föräldrpening där och kag frågade massa frågor.. fick även hennes mail, om jag fick problem med att fylla i papper eller ville veta mer... så det känns bra... och hon sa att jag ska söka nuuuuuuuuuuuuuu... tydligen fanns det folk från augusti som inte har behandlas än, och har alltså inte fått nå pengar och det skulle bli i min sitts ganska stor kris..... jag ligger tydligen i den riskgruppen oxå, arbetslösa och studerande. 9 av 10 får betalt i tid, men det är inte värt att chansa så jag ska skicka in dessa papper nu.. och hon sa att jag skulle skicka in de nu och så skulle jag tjata nu medan jag orkade.. och det har hon rätt i..

och tydligen kan man spara dagar i åtta år :) så det var bra att veta.. för jag vet inte hur det blir nästa år, blir det föräldrapenning eller blir det csn???? csn ger mer betalt, men då måste jag nog läsa heltid och vilka kurser läser jag nästa termin?? har ingen anning, ska "beställa" möte med programansvarige och ta reda på saker och ting.. kan hända att man kan läsa mycket hemifrån, de kanske även skjuter upp kurser kanske?? för vi är ändå bara två stycken i klassen...

jaja, det täls att tänka på.. Nu ska jag gå och hitta på nått annat. troligtvis tv tittande i sängen... ska komma ihåg att lägga hörlurarna med de uppladdningsbara batterierna på laddning, så martin blir god och glad.. jag råkade som sagt imorse spilla ut en halv full mugg med oboy över skrivbordet och det blev en viss martin inte så glad över.. det enda elektroniska som blev oboyit var musen och den klarade sig.. sen lyckades jag få resten på benet och golvet och skrivbordet.. så det var bara att torka....

imorgon ska jag göra en tårta :) till pappa.. sen ska vi dit och han bjuder på langos :) sen blir det tårta, tror vi fikar efter maten.. det var det han ville ha i present, en tårta.. sen ska martin innebandya. jag ska tvinga han, om han nu det minsta tvekar... jag tror det blir lite folk imorgon och då behövs min målgörare :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tjaba! Du vet väl att du kan ju inte söka föräldrapenning förrän du har fött barn? :D

Då får du ett papper från sjukhuset som Försäkringskassan ska ha.. Man kan ju anmäla det,men inte mycket de kan göra förrän de har papper på att barnet är fött :) Det går fort att få pengarna ändå.. Snabbare än csn iaf! hehe

Kram

2009-02-21 @ 16:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0