skoter.

idag blev det langos hos pappsen.. och även att jag misslyckades med en tårta :( jag råkade ha ugnen för högt, mamma som lurade mig.... så jag gjorde en ny, men det enda var att klockan var då två.. och tårtan skulle vara inne i 1 timme och 40 minuter... så jag fick öka ugnen lite och kolla på den hela tiden.. sen när den var klar såg jag att i botten så började det bli samma sak som den innan... så jag hoppas att den inte smakar blää.. fast jag har inte ötit av den, jag har gjort den... jag garnerade den innan vi åkte tillbaka in till stan...

och martins lag vann matchen med 2-1.. de vann i alla fall :) vilken intensitet och fart det var i matchen, det har det aldrig varit förrut.. fast nu mötte de mer jämn gamla och inga små glin.. men det borde inte bero på det.. och vilka räddningar denna målvakt fick göra, det syns på han att han varit innebandymålvakt i tio år... och vad martins lag missade öppetmål.. inget av lagen hade tur om man säger så.... och så tror jag de andra lagen vill att martins lag ska förlora eftersom de hejjade på det andra laget, och det ganska mycket... de lät väldigt mycket.... men det kanske inte är så konstigt att de vill att de ska förlora eftersom de är ensamma serieledare :)

sen så var det två små ungar (tjejer) som var först i omklädningsrummet och klädde av sig? såg en liten tjej med baröverkropp.. sen så kom det två tjejer ut med reflexväst, vilket är jätte bra... men en av dessa tjejer spottade på golvet och då rasnade jag.. precis när jag tänkte gå dit så sprang de ut tok fnissandes... tror även att det var en liten stöddig unge... men tänkte lära henne ett och annat, att så gör man inte.... troligtvis har hon sett nån högstadietönt som spottat på golvet och skulle göra likadant, trodde hon var tuff... och irreterad blev jag....

sen så innan vi skulle åka till stan så ringde telefonen hos pappa och då var det granntanten som undrade om mannen i grannhuset hade kommit hem.. tydligen hade nån sett en blå skoter som stod krossad mot en stolpe i skogen och så låg det ett par vantar och en mössa brevid.. och det var nog han.. för pappa hade sett han kommit hem i skoteroverall, när vi skulle ta och äta.... och jag undrar hur kan man köra in i en stolpe???????????????? jag vet egentligen hur, man kör fort och tappar styrningen... men alltså HUR, man kör inte fort i skogen.. enbart på en sjö och eventuellt  på nån led man ser långt och som är rak........ och lederna i skogen där uppe går hit och dit.. det är alltså många kurvor, och då kör man inte fort, kan få möte av tex en annan skoter och då säger det poff... det ska sägas att en skoterled är oftast smal och man måste köra sakta för att mötas, ungefär.. helst ska en skoter stå still medan den andra rör på sig.... och denna man har kört åt skogen förrut (vad rolig jag var nu då =)..) fast då tror jag det berode på lite alkoholintag oxå, som inte bör ha skett nu.. fast jag är inte säker.......... jag menar att en japankörde rak in i träd en gång på skotersafari, pappa hade full rulle då med att dra japanare ur snön...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0