Heja Martin.

Var och kollade på innebandy idag när martin spelade. mamma och lea följde med.. en utav domarna som dömde var mammas bror.. lite roligt..

Fast först var vi i birsta och köpte innebandybollar som martin skulle ha med sig.. och lea ville inte till birsta "inte tomten" sa hon.. men jag förklarade att han var borta nu och det är lååååångt till julen igen... sen åkte vi på divan och åt pizza.. efter lea hade ätit upp fick hon en klubba som hon sög länge på.. den var sur, jag har fått en sån jag oxå en gång... mamma slängde ut den genom bildörren tillslut när vi stod utanför hofling och jennie, för att hämta målvaktsgrejorna... sen blev det hydro för godis inhandling :) sen bar det av att spela match för martin och vi kollade på...

mamma försökte förklara innebandy till lea.. "skridskor", "skidor", kom upp i leas huvud.. vi sa att man spelar inne med gympa skor och slog på en boll med en klubba.. sånt som lea fick i julklapp...

Lea ropade "Heja martin" HELA matchen... och när han bytte så sprang hon ovanför byttningsstället och ropade "heja martin".. sen kom hon springandes "nu kommer han!" I periodpausen kom hon på att hon hade godis så då åt hon massa godis.. när de började igen så var det till en början äta godis och kolla.. sen började hon igen "heja martin" om och om igen.... på slutet av matchen så fick jag henne att säga "heja najs" istället...

sen när pojkarna kom upp igen så gick de in i omklädningsrummet, och lea var inte sen på att följa med... varken jag eller mamma ville gå in och hämta henne.. så vi hoppades att martin kollade efter henne.. och så kom martin ut utan lea... fast hon var efter han som tur var... hon var som en liten svans efter martin :) såg så roligt ut och jätte glad var hon, kan bero på sockret oxå men ändå..

i bilen sa mamma att hon kunde spela bandy med mamma när hon kom hem.. då svarade hon "som martin".. jag sa till martin att lea fått en ny idol :)

Även att martin gjorde ett mål igen :) de vann med 4-2 :) ........ martin har fått en vana att göra ett mål när han är med och spelar, vilket är bra...

Jag måste även säga att jag fått en partylite katalog nu :) Helena kom in på divan och lämnade den.. en grej som jag vill ha kostar 999 kr.. ajaj, det känns som jag inte kommar att inhandla den.. men den är fin :) kanske köper den ändå, om jag får en visning som ger mycket.. då slipper jag betala hela summan i alla fall... det var även massa blad med, jag som värdinna kan köpa 10 stycken t-ljus förpackningar till priset av en :) Om det är tio stycken som beställer och om det är kvalifiserad visning.... och mina gäster kan köpa t-ljus paket, få 3 askar och betala för två.. Även att det var en liten prishöjning, fast det var länge sen de höjde nu. så egentligen har man bara väntat på det....

Nu ska jag sova.. God Natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0