Kissemissarna.

roliga kissar jag har då...

Jag var och plockade undan massa kläder som jag fick av syster till klädkammaren. äntligen si sådär efter två veckor....

Då stack Ice in i klädkammaren och jag blev arg på han men han lyssnade inte på mig och efter en viss erfarenhet av detta så släcker man lyset och stänger dörren, väntar en stund och öppnar. då vill han ut... fast detta funkar bäst på Arwen, hon blir helt tagen om man stänger dörren och hon är själv därinne.. Ice måste man vänta en stund innan man öppnar...

I alla fall så sprang han in i klädkammaren och lade sig längst in, som vanligt.... Jag gjorde som jag brukade göra, släcka lampan och stänga dörren... Fast denna gång åkte vi till Birsta och köpte kattmat och var på ica maxi utan en tanke på instängda Ice.. Jag tänkte nämligen att jag skulle ta ut han innan vi åkte men det blev stressigt som vanligt oxh han glömdes bort, dumma matte.....

När vi kom hem efter ca två timmar.. så satt Isolde på stolen mittemot klädkammaren och pratade som aldrig förr. Jag förstod inte varför och pratade med henne... ofta när hon är gosig så pratar hon, de är ju ändå siameser.. Efter ett tag gick ett ljus upp för mig ICE!!!!

öppnade dörren och ut kom Ice, nästan flygandes... han pratade massa och Isolde... Ice nosade igenom hela Isolde och konstaderade att det var hon :)

Sen hade vi en prat glad liten kille. Han pratade mycket, hade mycket att säga till om, den herren :)

Tänk om Isolde inte skulle ha sagt nått så skulle han vara kvar där ännu längre eftersom vi bara var hem en snabbis, för att sedan gå in till tessan för att se på hockey och äta tacos... Jag stannade även och kollade på körslaget och filmen som började efter det....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0