kissemissarna.

Han kom imorse vid typ 8:40.. jag satte mig precis då vid datorn och tänkte kolla tidningen.. då ringer han och kommer inte in i porten så då sa jag ett annat nummer och att jag måste lägga på om han ska ringa.....

Jag kom på då att jag inte hade tagit upp kattmaten.. så det gjorde jag och hede den gamla maten tillbaka i den tomma burken.. då ringer han på dörren, skricker "kom in!!!" han går in och stänger dörren och stannar där... jag gör klart mitt som max tar 15 s till..... går till hallen...

N: Har jag varit här förut?

J: Nää, men lägenhetrna ser lika ut. Om inte de som bodde här innan fast det är över två års sen..

N: Då har jag varit i likadan..

Han såg väldigt fundersam ut.. sen förklarade han vad han skulle göra och frågade om katterna var borta.. eller han hann inte ens fråga hela frågan innan jag svarade.... Han kollade om jag visste hur långe de ska vara borta.. jag svarade att en sa åtta timmar och en 24 timmar.. och då sa han tjugofyra timmar... så mina kissekatter är ytterligare en natt hos tessan och fredde...

vi skulle vara borta i åtta timmar tror jag... vi kom hem efter hockeyn i alla fall och då hade det gått över 12 timmar.... Jag frågade att ska jag gå nu när du börjar.. men det behövde inte jag, han sa att om man är allargisk eller har astma.. för han gör det tydligen varje dag utan "skyddsutrustning".. visade han rummen som de var i och hjälpte till med att dra fram soffan osv.. det tog max 10 minuter....

sen gick jag till skolan ca 30 min innan jag brukar gå... hade med mig Illustrerad vetenskap som jag satte och läste och lyssnade på mp4:an eller snarare på radion....

gick i skolan till 12:00 martin hämtade mig och vi åkte på Mcdonalds så jag fick nån lunch, cheesburgare muma :) åkte till hans mormor en snabbis och så bytte martin om från taxikläderna till vanliga kläder.... på väg till skolan igen så ringde jag jennie och kollade om hon var hemma så martin hade nånstans att ta vägen.. och det skulle hon vara...

på skolan igen och jag kände mig helt över som vanligt.. vi hade  SIG-övning.. som är obligatorisk.. man diskuterar lektionen/ kapitlet som gåtts igenom... om man har nå oklarheter så förklarar vi de för varandra eller diskuterar fram det.. och jag har ingen bok än så man känner sig lite borta....

sen när jag till bilen så satt det två mer personer i bilen??? det var jennie och fredde... fredde hade tydligen slutat då oxå så han fick skjuts hem.. och jennie skulle med och handla, vi gjorde kycklinggryta hos dem.. med glass, banan och hemagjord chokladsås till efterrätt.. och så kollade vi på massa kort.. bland annat sen hon fyllde år... och ojj, jag vill ha en systemkamera... vilka bilder säger jag :) så klara och ljusa :) ser så himla verkliga ut...

sen åkte vi till tessan och fredde och våra kissar lagomt till hockeyn.. och kollade på den... katten som kom fram först var herr ice.. alla fyra katter låg under soffan... ice och arwen under/i soffan.. det finns ett litet hål som så klart arwen hittade... och jag förstod att han skulle börja prata när vi kom och det gjorde han massa prat.....

sen så i slutet av andra perioden kom isolde fram så jag gick efter henne och satt mig på golvet och gosade med henne.. och hon pratade till en början hon oxå, men det var massa gos.... fick med henne till vardagsrummet till tredje perioden där hon lade sig mellan mig och martin, tätt intill mig.. och hon klappades massor.. hon gick till tessan oxå så hon blev klappad och då fick jag ett bra kort på en avundsjuk molly, ser lite kul ut....

vi spelade lite guitar hero och vem kommer då från under soffan, jooo morrisen... hon gick i väg en stund.. och sen hörde vi att hon var på lådan.. men hon gick på mollys låda med sand. men huvusaken är att hon gick på lådan.. när hon var klar så kom hon tillbaka och gick bakom soffan.....

och när jag var på vägen hem och lade mig på magen och kollade under soffan men vem kom inte fram då?? joo, arwen.. så jag gosade en bra stund med henne oxå.. hon pratade MASSA.... hon kollade mot hallen och där låg molly så jag lyfte in molly till sovrummet och stängde dörren och försökte få arwen in på toa.. till slut lyfta jag in henne och stängde dörren men det var inge toabesök som kallade.. så vi gick tillbaka till vardagsrummet... då kom fredde hem och vilken fart arwen fick... under soffan och sedan klättra fort upp i hållet.... såg lite roligt ut.. så jag packade mitt pick och pack och gick hem....

fick nyckel hem till tessan så imorgon när martin har slutat ska vi gå och hämta de :) längtar så mycket :) tänkte att vi skulle sitta där en stund först och ge dem en chans att komma ut först innan vi börjar dra fram de och river lägenheten.. de har ju disney channel och de kanalerna så vi blir roade ett tag, måste passa på medan man har chansen... det kan hända att de kommer ut på en gång oxå... det vet vi inte nu....

jaja, nu ska jag gå och sova.... längtar tills imorgon och hämta kissarna :) sen kanske till birsta eftersom det inte blev nått idag.. måste ha en grej därifrån...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0