Besök hos mormorn.

Martins mormor är rolig hon... Vi var där idag och då höll hon på att betala räkningar och det blev fel på miniräknaren hela tiden motför vad hon hade huvudräknat.... Ska bara förtydliga lite skaer här, när jag pratar OM henne säger jag mormorn, för att jag kan inte säga mormor. det är ju min mormor och kalla henne hennes namn känns inte rätt liksom eva-britt... näää... så om jag pratar om henne så säger jag mormorn, när jag pratar till henne så säger jag du eller nått.... det har jag faktiskt inte tänkt på vad jag säger när jag pratar till henne....

mormorn: "Nån som är bra på matte" - Jag kände mig ganska utpekad.. men hon gav mig inte grejerna.. så martin frågade lite fint vad är det du ska räkna och hon förklarade... Jag följde med i hennes tänkande och jag fick rätt på minräknare, ska sägas att miniräknaren är typ från 70 eller nått.... visade henne och martin räknade på sin mobil.. men det var inte det steget som var fel utan nästa.... Hon hade helt enkelt antecknat fel i sin bok.. hon hade skrivit en nolla istället för en nia... och vi fann det... men en mer nogrann människa har jag nog inte träffat... papperen på rätt ställe....

Jag fick i uppdrag att hämta hållslagaren. hon förklarade var den var. när jag kom tillbaka sa hon.. "Du börjar hitta här nu" - men den låg precis där hon förklarade så det var inte så svårt att hitta.....

Jag fick ett till uppdrag. köpa ett badlakan eller nått sånt till frida, inge dyrt. hon har nämligen namnsdag snart.. och mormorn tycker att jag är bra på sånt... det skulle vara nått med nå gubbar eller nått, som kan vara roligt att ha till sommarn.. Jag ska kolla på hemtex, där kan de ha sånna saker...

Vi fick pengar till mat.. men hamid ville inte ha nå pengar så det blev grattis.. fast det skulle det bli för oss ändå.. men mormorn fick tillbaka sina pengar... martins mamma hade kollat i nya partylitekatalogen och tydligen fanns det mycket gott i den :) Jag måste verkligen ringa helena och se till att jag får en katalog inom en snar framtid.. det klias bara lite i fingrarna för att se den :) Jag längtar såååååååååå.........................

Mormorn vissade även massa reklamgramafonskivor.. jag uppskattade till ett femtiotal.. i alla fall de är från tretorn... martins morfar jobbade där när han var ung och kry och levde för den delen... jag sa att hon inte skulle slänga de i alla fall.. Lite roligt att ha kvar...

Jag påstod att det var en som fyller jämt i år och det blev så klart tvunget att kollas upp och tji fick jag, det var nästa år.... Tänk att jag och martin hade varit tillsammans i 1 ½ år innan jag träffade de, det förstår jag inte... men men, nått att se framemot nästa år :)

Sen började martin prata om nån käpp som hon så klart blev tvungen att ta fram.. ganska cool :) Sen började hon vissa massa grejer.. jag såg en jätte häftig skål, en present som de fick när de gifte sig, och hur kan jag missat den. det förstår jag inte.. i alla fall det var en glasskål med en lilla botten, super cool :) .. vissade porslin med guldkant och det måste vara handmålat eftersom den var så gammal och lätt var den...

Såg ett kort på elisabeth när hon var liten... och ojj vad frida är lik henne.. rysligt lika... jag skämtade om korsstygn som martin och ulrika gjort  "de här är värd mycket?" mormorn sa då "för mig är de det" och det är ju sant... jag sa att frida får gör när hon blir större, det finns ett gap där för en tavla till :)

sen blev det tavlor vi kollade på... kanske inte sagt det men mormorn har en rolf lidberg tavla som är den enda som finns, det finns inte en enda kopia av den, jag tror den är värd en halv miljon i alla fall... Och hon har sagt att andreas ALDRIG ska få ha den, massa gånger till oss och även till martins mamma.. jag förstår varför, han som säljer allt fast han har blivit lite lugnare måste jag erkänna, hon vill inte att den ska säljas utan finnas med i släkten..... och så sa hon ungefär "jag hoppas att få ge bort den i present nån gång".. jag tror att hon vill att martin ska få den, så jag hajjade till direkt... sa till martin, "vi får gifta oss" då kanske vi får den, eller han.... Mormorn menade även att hon vill ge bort den innan hon dör så den kommer i rätt händer... och så sa hon "jag hoppas att få leva längre" och så har det inte låtit förrut.. vart har hon fått livsglädjen tillbaka ifrån... det är ju bra att den kommer tillbaka för pigg är hon...

Men tydligen så har det dött tre stycken tanter inom loppet på två veckor i huset där.. så hon kanske är lite orolig ändå, jag vet inte.... men kul då för en tjej som bor i en två där då, porten brevid... fått vattenskada så det har spridit sig till fasaden.. hela köket är utrivet, spis, kyl rubbet och så har de värsta grejen på utsidan som låter.... hon har varit borta i jul kom hem och det var vatten, nått rör som hade gått sönder under diskbänken, så vem får betala sånt hon, försäkringsbolag eller husägarna??

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja,snart så kommer vi hem!

Birsta på fredagen eller går du skolan? :)

Haha,ja hon gör så hela tiden. Speciellt med mig,

hon är lite snällare med pappa....

Kramen

2009-01-17 @ 18:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0