Grattis morfar.

igår blev det grillning med syster, micke och saga... och hjälp vad gott det blev :) martin grillade även en regnbåge som de smaskade på som efterrätt. saga tyckte nog den oxå var god, hon ville ha mer :) sen kom pojkarna på att de skulle åka och fiska.. så iväg bar det till galtström. de fick fem fiskar :) micke fick med sig två stycken hem och martin tog de andra tre..

det roliga är att det var en kille som stod och fiska och sa när vi kom att det var dåligt idag.. det första martin gör är att dra upp en regnbåge på powerbait. sen så när han började flugfisket så kastade han typ bara två gånger så satt det en till regnbåge på fiskekroken... jag tror att killen blev lite less. martin vet tyvärr hur man får upp regnbågarna, ett spö med bottenmete och powerbait och det andra står han och kastar fluga med... micke fick kasta med spinnare, rätt så duktig ändå. om man räknar bort de gånger han råkade kasta på land ;) men om jag skulle gjort detsamma så skulle jag fastna betydligt mer och troligtvis så skulle nog spinnaren försvinna pga att jag fastnat på nått konstigt ställe, typ träd eller nått....

nu ska jag köra upp martin ur sängen. vi ska på affären och handla åt morfar innan vi åker dit och där ska vi vara vid ett... sen så ska jag kolla om de säljer billiga jordgubbar så fall blir det nån liter sånna oxå. alltid när vi har handlat så har de varit slut :( sen efter födelsebesöket så ska vi till birsta och handla. men jag lär glöma bort hälften av vad som ska handlas. men men...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0