gröt.

varför blir man så varm när man äter gröt? det är den enda nackdelen med det.. egentligen ska man, inte jag i alla fall, äta gröt när det är fin väder ute. det resulterar bara i att jag går och svettas hela dagen, vilket inte är så roligt... men jag har absolut ingen aning om när det blir nån mat idag och då kändes det bäst att äta gröt.. men maten står säkert klar vid fyra, kanske fem... eller den är säkert klar nu, farmor står typ en vecka innan och förbereder maten som vi äter på ett kick. fast det blir mycket rester över till dem. hon gör helt enkelt för mycket mat. men jag är inte den enda som är kräsen i maten. så det som inte passar mig passar någon annan... och mycket fisk brukar hon göra, enbart för att reta mig typ.. sist tror jag det var tre fiskrätter, men men det finns annan mat att ta av oxå....

tror faktiskt badkläderna får hoppa ner i handväskan. fast jag tänker inte bada om inte nån annan gör det.. den kan helt enkelt vara bra att ha med på fall det blir bad... handduk får jag säkert låna av nån av de boende i skogen...

just nu sitter jag och väntar på att kusin ska smsa och säga att de är påväg.. men jag har en känsla av att det kommer dröja minst en halv timme till.. jag är inte ens klar än.. men det som är kvar går fort, hoppas jag på... jag ska bara kläs, men vad jag ska ha på mig är snarare en annan femma.. har några idéer men orkar inte testa, då svettas jag ännu mera... suck...

ska ta och prata med en halvsovande martin nu tänkte jag... när jag kommer hem sen så jobbar han. så då får han ta att jag väcker han nu ;) måste checka av några grejor, dels som kanske måste inhandlas. typ nån dricka till bilfärden skulle sitta fint...

nu ringde pappa. han undra om vi kunde hämta upp han påvägen. men jag sa att det kan inte jag bestämma.. skulle fråga i alla fall och höra av mig till han när jag frågat... suck.. då kommer man sitta trångt och svettigt den sista milen, fast den milen går fort som tur är.. jag menar man har cyklat där x-antal gånger, hem tog det i värsta fall 30 min.. massa neför, därav tiden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0