mat.

hemma och nyduchad... nu återstår packning.. fast det känns som att jag kommer ta den imorgon innan vi åker.. det är ändå inte så mycket saker som ska ner i väskan, som jag inte har..

sista budet jag hörde var att vi skulle åka vid elva.. så det lutar åt det hållet... vi ska bli bjuden på mat till de vi ska till, lasagne :) muma, hoppas jag på... de frågade om min tomat-allergi men martin sa att jag kan äta lasagne, eller nått... jag sa i min tur till martin om det är i sallad så plockar jag bort men i mat så struntar jag i det.... på tal om tomat så hade farmor verkligen gjort små bitar med tomater i salladen. tog en evighet att plocka, kändes det som..

vi skulle väl vara där till fem men vi kunde komma innan, så åka vid elva verkar väl bra? antar jag... måste stanna på en affär närmare för att inhandla frukost och dricka till mig.. och innan vi åker måste vi stanna på en mack för att inhandla nått drickbart att ha i bilen, speciellt om det visar sig att det ska vara fin väder...

måste säga att vi fick god mat hos farmor i alla fall.. grillat, muma :) sen sallad som hon hade gjort, med bland annat äpple och melon i.. och nått konstigt rött som inte var tomat.. skrynklig var den oxå, typ som ett rusin... sen hade hon tre "olika" potatisar - kokt potatis, klyft potatis med flingsalt och potatisgratäng... till efterrätt blev det cheescake, glass, varma hjortron, nån super god paj. och den bestod av i botten smör och degistive, sen var det grädde blandat med philladelfiaost, och sedan massa bär och sist kräm på toppen över hela pajen... super god var den :) och efter efterrätten var det jordgubbstårta med lite smultron på :)

så man är fortfarnde lite halvmätt.. men ska ta min kvällsmacka ändå, så man inte vaknar super hungrig inatt.. inge kul att göra det....

så nu blir det till att planera vad som ska packas imorgon. ställa klockan på väckning. ta lite kvällsfika. och gå och lägga sig... fast jag kommer garanterat att somna i bilen ändå imorgon. hoppas jag inte snarkar bara ;) bara lite pinsamt. både i bilen och på natten... men jag har en känsla av att jag inte snarkar lika mycket nu.. eller så vaknar jag helt enkelt inte av när martin puttar på mig, så kan det oxå vara.... och jag undrar vart han har lagt madrassen vi ska ha imorgon? tror den ligger kvar i bilen, så då måste man springa ut till bilen imorgon oxå innan vi åker... men det får bli martins jobb....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0