kattmat.

idag blev det birsta för att inhandla kattmat, batterier och powerbait.. vi har förrut handlat kattmat på granngården men eftersom vi fick reda på sist att de skulle sluta sälja iams, speciellt i 15 kg. så tog vi arken istället... har frågat om man fick börja köpa där istället, har ju ändå bara två stämplar kvar för att få en säck gratis.. och tog samma visa om igen. hon nickade och kollade på kortet och sa "det är inte stämplat". så det gick bra.. så först var det en stämpel på iams kortet, så nu återstår det bara en stämpel :) och efter den stämpeln får man en säck gratis och eftersom vi BARA köpt 15 kilos så kommer vi få en sån oxå :) och sen så var det stämplar på arken kundklubbkort oxå. eftersom vi hade två fick vi ett helt nytt som hon överförde allt på, plus att vi fick tre nya stämplar för kattmaten.. så nu tror jag att det bara var två stämplar kvar på det kortet oxå, och det ger sen 50 kr, eller hur det var?...

sen åkte vi på media markt och köpte batterier. måste ha sony batterier till kameran, de håller bättre.. ska knäppa MASSA kort imorgon på massa djur. då måste man ha massa batterier ;) ska till furuvik imorgon :)

sen så skulle martin fiska så han var iväg och köpte powerbait. rosa med glitter på :) jag som en gång i tiden har valt och eftersom han fått bra med fisk på dem så köpte han likadana nu..

Jaa, måste säga det ljusen har kommit! plockade upp dem igår.. men det är inte alla som betalat än men de som betalat är det bara att komma och hämta.. ska skicka sms till det obetalda.. men som sagt det är bara att komma och hämta...

var och dumpade ljusen hos martins mamma efter birsta besöket. de ljusen som hon i sin tur ska föra vidare plus hennes egna.. hon hade även stickat klart katt-tröjan som bäbisen ska få, jätte fin.. de hade inte heller ätit så martins mamma hade ett restparty. det var kött, kyckling, pasta, bulgur, klyftpotatis, sallad, wookgrönsaker, melon, och & kex... jaa, massa mat..

hamid har sin kusin eller nått här hemma nu, han åker tillbaka på torsdag.. satt och skrattade åt han x-antal gånger.. varje gång han tog vin, "rött kaffe". och så förklarade han fisk med handen men jag tycker snarare att det såg ut som en orm... jaa, massa tok... hamid satt och läste på körkortsfrågor på datorn med martins hjälp. och vilken tid det tar. tog typ två timmar på 52 st frågor.. sakta men säkert, han liksom ska sitta och förklara varje punkt. och när det är en bild kollar han först på bilden innan han läser frågan.. typ, det var en bild med en polis på. men han kollade snarare på att så och så kan du köra. bara det tog fem minuter, sen läste han frågan och såg polisen typ.... jaa, han kommer kugga sig i vilket fall, tror jag... dels på språket, dels tidspress, och dels på som alla andra kuggar sig på.... tror han får typ 30 min extra för att han är "invandrare" men det kommer inte räcka... och så tror jag att han kommer kugga sig på uppkörningen oxå, men det är jag nog ensam om. han liksom kommit in i ovaner som man inte ska vara inne i om man vill klara sig från att bli kuggad...

efter maten så åkte vi och hämtade jannice. och vi vår tur åkte och hyrde film.. jenny med familj åker hem imorgon, så mamma var oxå där... kollade på "vi hade i alla fall tur med vädret - igen" och åt massa godis och mådde gott..

och imorgon ska vi till furuvik med tessan och fredde. ska bli roligt :) ska knäppa kort på alla djur, och massa annat konstigt. köpte som sagt batterier så nu har jag så det räcker och blir över, typ.. vi ska åka halv nio imorgon. så man måste väl kliva upp vid halv åtta i alla fall. ska göra gröt, men om jag känner mig rätt så är jag hungrig igen efter två-tre timmar.. spelar ingen roll VAD jag äter till frukost.... och nu ikväll ska jag: tömma kameran - förra året knäppte jag 300 bilder och dit vi ska iår är det större, och så ska jag ducha, packa handväskan - super viktigt ;) sen tänkte jag ta med oss så vi kan bada om det är fin väder och varmt, antingen ett dopp nånstans på vägen hem eller nått..

kanske bäst att börja någonstans då.. blir en dusch först, eftersom klockan är efter tio - oooppss.. men vi bor längst ner så jag tror att det inte stör så mycket - hoppas vi på ;) martin kommer hem sen och han lär stinka fisk så han får nog oxå besöka duchen innan läggdax..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0