stockholm?

jag håller på att fixa här hemma medan martin är i gamla lägenheten och städar.. hittils har jag packat upp hans garderob och mina underkläder. behöver galgar, han har lite kläder som behöver hängas och det finns inga galgar. så de ligger kvar i en säck. liksom en säck med några vintergrejor i, och till dem behöver jag en plastback... även så vart det en halv säck med kläder som ska ner i förrådet.. jag menar, martins pingiskläder och domarkläder. har han använt dem på de senaste fem åren?? svar, nej.. så de åker ner i förrådet. liksom några huvtröjor, han har sånna i överflöd och de som åker ner i förrådet tillhör kategorin:fisketröjor. och i den kategorin behövs det inte så många. det räcker med de tröjor som finns kvar...

så det som är kvar i sovrummet är vårt linneskåp.. suck.. min rygg började säga emot så jag fick ta en paus.. vilket kommer resultera i att inget mer kommer göras idag...

nu kom martin hem med gallret på balkongen. han röstar på att vi ska slänga det. men sånt nät är dyrt.. tydligen så tar det upp hela förrådet... så jag kommer väl få ge mig men det är dyrt..............

jag som hade tänkt att göra klart sovrummet så min garderob kan flyttas hit nån gång.. det kommer ta nån timme, det ska sorteras.. suck... men jag orkar nog inge mer idag, måste tänka på om kroppen säger ifrån oxå....

jag tror jag börjar bli lite smått stressad, omedvetet.. det är inte klart i ny lägenheten. fast det går nog rätt så fort ändå det som är kvar. men min rygg säger stopp rätt så fort så man hinner inte göra så mycket innan man överantränger sig... och vi har massa grejor kvar att handla till bäbisen.. suck.. inte ett enda klädesplagg har vi. tänk om vi får tidigare.. då står vi där utan kläder.. och även utan de andra grejor som vi saknar...

nu ska jag göra mig klar för att sedan åka och handla åt martins mormor.. och så ska vi på ikea och köpa galgar, som vi behöver... jag och mitt humör kommer detta sluta illa. mitt humör är inte på det trevliga sidan just nu. fast det är bättre idag än de andra två dagarna som varit... väldigt lätt irreterad..

och imorgon ska jag med mamma och lea på stan är det tänkt. då ska jag kolla om jag hittar nått bäbisklädesplaggfynd ;)

kanske även ska till stockholm första helgen i augusti.. en kompis till martin har inflyttningsfest. som vi är bjudna till.. kollade för skojskull på tågbiljetter nu. det skulle kosta nästan 3000 för tre personer... så vi tar bilen, om vi åker... martin ska kolla med ledighet imorgon.. sedan måste vi fixa sovplatser i stockholm ;) syster kanske har nån ledig plats?? fast då tror jag problemet ligger i det att hon bor söder om stockholm och han vi ska till norr om stockholm, hur ska vi hitta?? ett besök hos syster ska det bli i alla fall, om de är hemma... måste kolla det när det är bestämt om vi åker...

göra mig klar var det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0