städning.

medan jag sorterade i förrådet så städade martin det som var kvar i lägenheten.. och tänk, vi blev klara.. eller jaa, det är lite i förrådet kvar... men allt som är kvar i förrådet ska upp i den nya lägenheten. det är saker som ska packas upp och lite som ska fyllas på för att åka ner i förrådet igen.. och så vidare.. onödigt jobb tycker martin. men inte jag.. jag menar jag vill gärna ha alla saker på samma ställen istället för i massa olika kartonger... så det så...

när vi kom hem slängde jag mig på sängen och martin for och jobbade.. och vips så ringde mobilen och väkte mig. då hade jag sovit i en timme ;) det kändes som det var mitt i natten, men så var inte fallet.... i alla fall, det var mamma. hon undrade om jag skulle med till birsta. så det var bara att gå på toa och byta tröja och bege sig till bussen...

vi började med att äta på ikea och sedan traskade vi där en stund.. sedan väntade birsta city-huset... jag köpte ingenting, utom lite godis på öb ;) mamma handlade lite på ikea och öb sedan kollade vi bara på massa saker.. och jag klagade inte en gång över ryggen. fast jag hade ont. det gällde bara att inte stanna, då gjorde det ondare.. så gå och gå, fast det värkte...

så på morgondagens schema står det att kliva upp och göra gröt vid tio.. väcka martin och äta frukost... åka till lägenheten och tömma det sista i förrådet.. sopa förrådet och byta glödlampor i lägenheten.. besikta lägenheten klockan två.. och sedan hoppas jag på att det blir birsta...

måste köpa en bh. kollade på amningsbh på changes idag. 500 kr för en, men då var det 50% i butiken så jag får två för 500 kr.. och det fanns bara en modell i två färger, svart och vit.. så det är väl bara att testa och ta en vit och en svart.. orkade inte tesat idag, svettades för mycket.. hade ändå gått runt rätt mycket innan vi gick till butiken.. imorgon blir det direkt dit och testa.. om vi nu åker till birsta. martin lär vilja vara hemma och sega han, om jag känner han rätt....

vi måste ändå kolla på en luftmadrass i birsta.. på rusta, tror jag... våran är paj, slängde den idag... och när vi åker till stockholm nästa helg måste vi ha nått att sova på.. för tydligen om vi fixar nått att sova på så ska vi sova hos de som har festen.. ska bli spännande och se om man kommer bli inspelad på nån mobil när man sover.. snarkar rätt så bra tydligen... hoppas de blir fulla och inte märker av mitt snark ;)

och så måste vi kolla på en ny bas till bilen.. måste köpa ny om barnvagnen ska få plats.. martin har kollat på en jätte slimad variant, lite dyr dock. men om det ska köpas så ska det köpas riktiga grejer... och så ska en ny stero till bilen oxå inhandlas, men jag hoppas på att man kan få nått paketpris om man köper både två samtidigt. försöka går det i alla fall... men basen är prioett utav dessa saker i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0