sotning.

måste ta och packa lite ikväll.. nu har martin äntligen vaknat så man kan slå på lite musik och få nån nytta gjord... och han ska inte äta nån middag, vilket skapar problem för mig... hmm, vad ska jag hitta på då?? jag kan inte göra nån mat hemma eftersom det är kaos i köket, och kartonger i micron smakar bläää.. och äta ute vill jag inte, speciellt om han inte ska ha nått.. så jag får leva på fil jag oxå idag.. suck.. och ta konsekvensen med dåligt humör, men men....

imorgon måste vi till birsta, handla några grejer. och köpa/titta på spis.. då skiter jag i hur martin mår, för ut till birsta måste vi.. han är bättre idag i förkyldningen men då har han spytt hela morgonen istället, så han jobbar inte ikväll heller... han är bättre nu men har ont i huvudet och seg...

jag hade glömt idag att det var sotning. flög upp ur sängen som ett skott när det plingade på... slängde på mig lite kläder och gick och öppnade.. så då fick man skämas lite för vårt lilla kaos, kartonger i hallen. går knappt att gå där, måste snitsla sig igenom.. och vardagsrummet, vi har en kartongvägg mellan soffan och skrivbordet. man ser precis tv:n om man sitter vid skrivbordet... och så i köket är det kaos med disken som vanligt, det är så skönt att vi får diskmaskin dit vi flyttar nu. det kommer att minimera många bråk :) men då ska jag istället börja tjata på en viss herre som har sina kläder överallt. som är skitig.. att det ska läggas ner i tvättkorgen, inte på toagolvet, inte vardagsrummet, inte på sovrumsgolvet.. så det gruvar jag mig lite för, men han måste lära sig.. speciellt nu, det kan finnas nån som tar efter sen. så lika bra att börja nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0