kaoset.

det blev flytt igår. så nu är det bara klädkammaren, skafferi, kylskåp/frys och några lampor kvar i gamla lägenheten. jaa, och saker på väggarna.....

klockan var ställd på tio men jag hade tänkt från dagen innan att det gör inte så mycket om jag vaknar tidigare. för då kan jag koka gröt och väcka martin tidigare för att sedan packa ner saker i kartonger i gamla lägenheten innan alla kom... sagt och gjort, klev upp halv tio.. väkte martin, precis när han vaknat ringer hans klocka.. verkligen tajming. och då var gröten klar och serverad, kände mig som en liten husmor :)

sen for vi iväg till gamel lägenheten.. martin börjarde skruva ner skrivbordet, kattpellaren och nått mer.. medan jag packade ner i köket... han med bilen kom, fyllde hans bil. och de åkte.. och så hyrde de ett släp på vägen tillbaka... jag packade medan alla bar saker... åhh, vad jag svettades och slet..

martin stannade kvar en gång, för att töma akvariumena. och så plockade han ner allt från hyllorna i klädkammaren. så jag slipper klättra.. det blev mycket gjort, känns det som.. sista lasset de körde så orkade jag verkligen inte packa ner mer.. höfterna började till och med värka :( hade inte riktigt ro i kroppen, så jag började med att plocka ner massa x-krokar, vilket gav ännu ondare resultat...så till slut satt jag mig ner och väntade på en stol. då jag fick den briljanta idén. varför inte sitta på stolen och rensa/packa ner skafferiet samtidigt?? sagt och gjort, där satt jag.. hann inte så långt, men började i alla fall...

när jag kom tillbaka i vår lägenhet, jag trodde inte jag sett nått värre... saker ÖVERallt...... kunde knappt ta sig innanför dörren. stod ett skrivbord ivägen. fick trasla sig förbi det, men då stod en kattpellare ivägen. tog sig förbi.. sen hoppa över några kartonger och påsar för att komma in till köket.. vilket var ända vägen fram... i köket, stod en byrå med ett akvarium på framför diskon/diskmaskin.. sen massa saker oxå... ta sig till vardagsrummet var lite lättare.. men från vardagsrumet gick det att gå i resten av lägenheten som tur var... så allt var proppat framför ytterdörren, typ...

så nu idag har vi sorterat lite, vad som ska vara i vilket rum.. martin tycker det bara är att flytta runt sakerna men måste få lite struktur på sakerna innan man börjar och packa upp.. och allt är typ en kedjereaktion, den saken kan inte apckas upp förrän det är uppackat som inte kan packas upp innan osv........

jaja.. igår så grillade vi med tessan, cindy och joy. och martin och hofling så klart... gott blev det :) tror jag aldrig ätit så god potatissallad förrut :) smakade tessans och cindys hemma gjorda, muma... kom inte hem förrän kvart i fem imorse, så man var lite mördbultad och trött...

nu ska jag åter till att strukturera i kaoset.. och hoppas på att snart få äta. vilket är liiite krongligt. kommer knappt till diskbänken, köksbordet full med saker och likaså vardagsrumsordet.. så jag tror (och det lutar nog åt det hållet oxå) att äta ute idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0