berget.

det börjar bli liiite ordning här hemma nu. mest strukturerat saker och ting.. ska ta mig an köket, snart... sen berget i vardagsrummet :( men grejen är den att jag vet inte hur vi ska ha möblerna i vardagsrummet, senast imorse möblerade vi om.. vilket jag tror inte blev bättre :( martin vill ha ut en del till vitrindelen, vilket så fall betyder att vi bara har själva vitrinskåpet kvar... och den delen han vill ha ut vägrar jag att he ut... den lilla delen har jag gått med på. men det blir så fall när vi är klar. tänkte att den lilla delen kanske blev bra framför fönstret med nån blomma på eller nått ;) vi får se.. just nu står berget framför fönstret.........

vi får se hur det blir.. skulle haft en kompis till martin här som kollar på detta, han är bra på att möblera och komma på lösningar.. men men.. vi får lösa detta på egen hand verkar det som. vilket lär gå bra..

tur som är så är det inte så många kartonger i köket som ska packas upp.. men grejen är att i dessa kartonger är det massa skit typ.. som man inte vill slänga.. saker man inte vet vart man ska ha. så som tejp, pennor, sånna här små papper som man kan ex skriva inköpslista på osv.. listan kan göras lååång.... även ytterkrukor, vart ska jag ha de????? jag tror jag "la undan" ett överskåp till de men jag minns inte, lite jobbigt om jag inte gjorde det................

det känns som det är det enda jag skriver om just nu, hur det går med uppackningen och kaoset här hemma.. men det är det enda som händer här på ett ungefär...

imorgon är det ljusparty, vilket jag hade halvt glömt bort.. har tänkt att det är lååångt kvar tills dess, men det är det inte. kom jag på.... så det kommer bli lite stressigt, som vanligt, men det är vi vana vid. det är då det händer saker oxå, vilket är bra. så vi blir klara nån gång....... i alla fall så tror jag inte att det kommer att komma så mycket folk, eftersom jag blev sen med "inbjudningarna" och så glömde jag bort det.. och jag som vill ha en visning över 2200 kr, då får jag köpa ett paket innehållande voltivhållare i tre olika färger och så två av varje färg. och de passar mina katter som jag köpte när det var halloween.. vill nämligen ha andra färger än just orange till dem, då kan jag ha dem frame jämnt ;) men men, vi får se hur mycket visningen genererar och om det finns en möjlighet att köpa upp till den summan, vilket jag tror kommer bli en omöjlighet....

det finns i alla fall två "nya" dofter till denna gång. Vattenmelon - lukta muma, fått den som vinst några gånger. och så Kiwi&Jordgubb - ingen aning om hur den luktar, men jag tror den luktar gott, värdinnor har kunna fått denna lukt... och eftersom jag inte hunnit baka nått till detta ljusparty så blir det köpe fika, sånt man köper, och så tänkte jag glass eller marängsviss. inte bestämt mig än... visst jaa, kaffe måste vi köpa!

och så kanske jag ska nämna vad vi gjorde igår.. var i birsta med mamma, lånade martins bil... var på hm i birsta för att kolla om de hade byxorna jag såg i stan, vilket jag inte hittade.. sen handlade mamma lite på lindex.. var på kicks och lukta på parfym, som mamma ska få köpa i taxfreen... var på body shop och handlade på mitt presentkort jag fått av tessan & fredde, köpte två duchcremer - mango och graphfrukt... var på öb och handlade toapapper.. var på ikea och köpte gardiner.. och så avslutade vi på ica maxi och där köpte jag bland annat en sparkdräkt till bäbisen. en vit med nå nallebjörnar på och så fick man en liten vit mössa med :) så nu hänger den i bäbisens garderob....

sen på vägen hem kom mamma på att vi besöker nån medan vi har bilen.. så vi tog med oss jannice och lite fikabröd och åkte till matfors.. där satt vi ute i sommarvärmen och fikade. sen åkte vi hem, men eftersom klockan snart var att hämta martin så stannade vi på macken för jannice skulle köpa cigaretter och så köpte vi korv.. sen på mcdonalds för glass.. för att sedan sitta vid taxigaraget och vänta på att han skulle sluta..

nu ska jag ta och packa upp lite saker i köket. sen ska jag gå till mamma med pengar. hon åker till finland imorgon, så hon ska få handla lite i taxfreen. en parfym ska jag ha, fast jag har några, vill ha nått nytt. och så vill jag ha toblerone, den vita säljs ju typ bara i taxfreear. och så har det kommit en ny, nöt och frukt. kanske funnits länge men den är ny för mig i alla fall :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0