uppackning.

det var inte lätt det hära. mörkt ute = mörkt i lägenheten → ser inte tagenterna på tagentbordet...... alltså blir det ett snabbt inlägg.....

har packat upp lite kartonger i köket nu, men nu får det bli kvällen.. orkar inge mer.. ska gå och sova, och kolla på tv... det är några kartonger kvar i köket, men all porslin åker i diskmaskinen på 40 grader = 30 min väntande.. och några saker som jag inte törs köra har handdiskas, men vi har inget diskställ här så allt står på bänken.. tog en handduk och torkade så lite mer kunde diskas.. det som står på plats nu får stå över natten, är det tänkt.....

sen har vi hela vardagsrummet att packa upp oxå. möblerna står inte ens på plats... men sakerna i vardagsrummet får packas upp efter jag fått min billy-bokhylla, som jag samlar presentkort på.. fick ett idag på 300 kr av mormor och morfar :) så nu är det BARA 1200 kr kvar.............. suck..............

i köket har vi inte ens ett köksbord än. det står kvar i gamla lägenheten likaså akvariumena och deras möbler... tänkte vi skulle hämta resten imorgon, men insett att vi inte kommer hinna. så går det bra att äta tårta på kartonger?? ;) kanske hinner hämta köksbordet på lördag innan alla kommer i alla fall, sagt till många att komma mot eftermiddagen i alla fall... de som jag tror kommer i alla fall, de andra som kommer tidigare får stå och äta eller trängas i soffan. vilket som mig kvittar det....

imorgon ska vi till birsta och köpa spis :) och det kommer typ ta 1-2 timmar, och innan vi är klara här hemma så är klockan ett.. så typ tre är vi "klara" i birsta. sen så ska det ätas och martin börjar klockan fem.. så hur ska vi hinna allt??? och så har han dessutom ingen bärhjälp, jag vill och tänker inte bära.... men men, morgondagens problem...

även imorgon så måste vi handla till tårtan. har pratat med tessan, om vi inte får vår spis så får jag låna hennes ugn och göra tårta.. vilket är tur.. vill egentligen baka mer oxå, men har ingen tid.. så  det får bli färdig köpta grejor, hoppas alla har översende med det... och även så beställde jag en tårta idag, vet inte hur många som kommer som vanligt. och om jag ska göra en stor tårta så tar det över 3 & ½ timme, det har vi inte tid med....

plus imorgon så ska allt packas upp i köket, och allt på toan... helst alla plastsäckar i sovrummet oxå... suck... och så MÅSTE jag se talang-finalen... blir mycket det hära, men men... hoppas jag vaknar tidigt imorgon, så jag kan göra klart allt innan birsta. så det bara återstår tårtan..

var hos mormor idag, hon fyller hela 78 år. fick tårta och fika :) fick även min present av dem... sen så var vi hem en snabbis sen så åkte vi på stan på studentfirande.. åkte en snabbis hem efter det, kollade posten i gamellägenheten. hade fått mitt visa-kort, så nu väntar vi på koden. vilket bör komma imorgon... sen så åkte vi till njurunda, och åt smörgåstårta och vanlig tårta.. martin åkte tidigare för han skulle jobba, jag liftade med nån hem. ville hinna träffa ulrika oxå.. väl hemma så la jag mig en snabbis på sängen, somnade så klart... sen upp och packa upp massa kartonger i köket... så har min dag sett ut idag, imorgon kommer det bli lika stressigt. om inte stressigare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0