packning pågår.

nu har vi fått ihop lite ytterligare kartonger.. badrummet är packat, det som är kvar där är endast det mest nödvändigast.. så som shampoo, tandborste, deodorant. och så gick martin och blev halvt förkyld så nässprayen fick inte packas ner, om den skulle behövas något.. packade inte ner nässesärerna heller, måste packa ner det som är kvar i dem sen. men det får göras sista dagen...

mitt nästa mål är att sortera i byrån, bort med alla trasiga strumpor, trosor och nattlinnen.. och även packa ner det övriga så man bara har något par kvar av varje.. strumpor och underkläder gör det inte så mycket om det blir skrynkligt, det kan alltså ligga i en säck ganska länge, om så blir fallet... för annars kommer i alla fall mina kläder att packas sist, för jag vill inte ha skrynkligt, eller så lite skrynkligt som möjligt i alla fall..

martin packade ner hela skrivbordet, räattare sagt det som var i och på det. så nu står bara datorn på sin plats.. det blev väldigt tomt kan jag säga... så allt som allt har vi packat 7 kartonger, men de är inga stora men behändiga :) märkt alla kartonger har vi gjort oxå med små lappar. dels så är inte alla kartonger våra, och så känns det i alla fall för mig att man "förstör" kartongen om man skriver direkt på den.. så jag lappar mina kartonger, extra jobb jag vet, men det lönar sig i längden.. martin lappar dem till och med, jag blev förvånad, dels för att han hade kommit ihåg att lappa dem och även att han hade packat två kartonger när jag kom hem...

vi var även in i lägenheten idag, dörren gick ovanligt bra att öppna men det ska ändå ringas på för och se om vi får står för det eller inte.. jag kommer nämligen aldrig kunna låsa upp dörren själv annars. och det kommer bli vääääldigt jobbigt i längden... och så kollade vi namn på dörren, om det hade kommit upp eller ej.... och vet ni??? det var bara martins namn.............. det ska vi ringa på imorgon och säga. för jag ska oxå stå, jag står med i kontraktet så vad har gått fel?? och så ringde de och fråga för länge sen, så nått missförstånd är det i alla fall... vi har ju inte adressändrat än och det tänker inte jag göra förrän mitt namn oxå stå där på dörren, vilket lär gå fort när de får reda på deras misstag...

och vet ni en rolig sak då?? det första i vår lägenhet är................................................. två 50-kronors rör, och röret där man sparar små pengarna i.. det viktigaste i vår värld, skrattade lite gott åt det där.. de fick tydligen inte plats i kartongen martin ville ha dem i så vi åkte dit i lägenhetn med dem, liksom lite papper från hsb, och andra viktiga papper som ännu inte stoppas in i nån pärm, och det viktigaste en toa-rulle. ska köpa en pump-tvål dit oxå, kan vara bra att få tvätta händerna efter toa besöket... när vi ändå var i lägenheten så hämtade vi brevet, som jag satt en lapp över med den nya adressen. det ska skickas imorgon........

hos bm gick det förresten bra.. hade tydligen hög underpuls, eller vad det heter.. men min bm tog om blodtrycket inne hos henne och då blev det bra, så det verkade inte vara nån fara.. och blodvärdet, eller om det är sockret, var oxå bra.. hjärthjuden låg på 144, som sist.. frågade om ryggen, och hon förklarade på en grej fast det var om foglossning. sa att det strålade ut i rumpan oxå, och det var som jag befarade ischias... jag kunde även få nummret till sjukgymnasten, som jag har, för att få nått bälte som kan underlätta.. men just nu är det relativt bra, men det var bra att veta så man kan kontakta sjukgymnasten sen om det blir värre...

vi bokade även in alla tider som är kvar, nästa är om 5 veckor, och efter det så är det typ varanan vecka.. och även så fick jag ett rör som jag ska kissa i och ta med mig till nästa gång... men i alla fall, egentligen är det inte så långt kvar ändå. jag tänker oftast besök till besök och de kommer ju tätare och tätare.. men samtidigt, oktober. om man tänker så är det lååångt tid kvar...

imorgon är det packning som hägrar.. måste ner i förådet och hämta upp kartonger därifrån oxå, till typ ALLA lasse åberg-glass. och andra "små" kartonger vi har, till typ fotbadet, kattfontänen (fast den blir ihoppackad sist), mina glasskålar jag fick ifrån studenten, osv... och så ska jag ringa hsb imorgon.. och så måste vi ut till birsta något, måste handla lite grejer som behövs på lördag, antingen blir det birsta imorgon eller på torsdag, vi får se vilket humör herr martin är på... jag tror även att det kan vara crusing i stan på lördag, är inte helt säker men jag har hört det ryktesväg. men jag har för mig att det brukar vara ännu nästa helg, samma helg som jag fyller år.. vi får se, en som vet är väl martins syster...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0