irretation.

trodde man att man skulle få köttgryta imorgon men ack så fel man hade..... det var visst köttfärs som togs fram... och jag är verkligen inte sugen på nån av köttfärsrörorna vi brukar göra, och köttfärsås och spagetti äter inte martin.. det är spagettin han inte gillar och till köttfärssås ska det vara spagetti... så jag tror det blir lasange, en egen hamgjord lasagne :) så jag måste läsa kokbok vad som ska i, i alla fall har ett hum om vad som ska vara i.. några saker vet jag som ska inhandlas, lasagneplattor, lök, ost.. och sen måste jag se vad som ska vara mer i.. nån form av tomat, passerade tror jag det får bli... fundera på om man ska ha morot i eller inte, eller så kan man ta den på sidan.... är gott med rivna morötter till lasagne....

jag som längtat efter köttgryta.. sist jag trodde jag skulle få köttgryta hände samma sak, det var köttfärs.... så nu är det bara två påsar kvar, och en av de är en stek.. som är lite för stor för att göra gryta av... och den andra som jag förut trodde var köttfärs måste vara en stek som man kan göra gryta på... eller så har pappa lagt fel i hans frys och det var tre köttfärser vi fick och en stek... det får vi vänta med till nästa gång jag blir sugen på gryta.. vilket jag är redan nu.. så det dröjer inte så länge innan den tas fram.. kanske nästa helg???

jaja, nog med mat... nu tror jag det blir sängen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0