spökande mage.

hade tenta idag.. halkade mig fram den lite längre vägen eftersom det var störst sannolikhet att den var bar.. och jag hade rätt, på vissa ställen var det bart och det var förvånadsvärt mycket grus oxå. fläckvis var det bara is men jag ramlade inte :) inte ens nära, som jag var i torsdags... då var det verkligen inte långt ner till marken, men jag klarade mig. jag tappade bara handväskan då.....

hur det gick med tentan så hoppas jag att jag klarade mig.. tänk tre frågor (utav fem) på DNA-delen var om bakterie/virus och den lektionen låg jag hemma med magsjuka :( så det kunde jag inte ens svara på.. eller jag kunde säkert hitta på nått men eftersom jag skulle gå vid tolv så försökte jag inte riktigt ens....

lämnade rapporten efter tentan.. sen hämtade martin mig och skjutsade mig till mamma.. martin sprang in och hämtade tagentbordet.. vi har fått hennes dator ;) fast jag har sagt att hon kan ta tillbaka den nu när den är fixad, men hon vill inte... i alla fall (den inkompententa) killen som hade datorn först sa att moderkortet, nätverkskortet och nån fläkt höll på att gå sönder och det gick inte att formatera den... jag tycker att både moderkort och nätverkskort bör utsättas för något fysiskt för att gå sönder.. och det vissades sig att allt fungerar och den fläkten som höll på gå sönder är nog dvd-läsaren som börjar bugga. (den låter som om nån ligger och stönar nånstans)... och varför det inte gick och formatera berorde på att tagentbordet var usb... tydligen så kan lite äldre datorer inte formateras om med ett usb tagentbord, datorn slår nog av usb:n startar nog den sist eller nått i startprocesen...

så nu har vi två stationära och två bärbara datorer.. en var av varje :) fast den datorn av mamma har ingen skärm, den kör vi på tv:n.. datorn ska nog in i sovrummet till den tv:n.. orka ha en dator stående på golvet vid tv:n i vardagsrummet... men men, det blir ett senare projekt.. det ska väl installeras massa saker påd en först som lär ta en dag minst....

jag följde även med mamma till mormor idag :) där fick man massa fikabröd, muma.. bland annat winnerbröd och rulltårta.. tänk att jag var galen i rulltårta när jag var liten och det kommer mormor fortfarande ihåg... och hon börjar bli sämre, fast idag kändes hon pigg.. hon tar massa extra morfin, och det är bara ett tecken att det börjar bli sämre...

sen hos mamma kom lea och jannice.. jag bestämde med jannice och lea att jag ska träna imorgon med lea.. ska bli kul, det var ett tag sen sen sist.... hoppas man orkar springa... sen imorgon ska martin hjälpa daniel med att flytta och jag tänkte följa med, det var ett tag sen man träffade han.. och sen så spelar martin innebandymatch, som vi inte får missa.. sen ska vi ev. hitta på nått med tessan och fredde.. fredde har tydligen varit här idag och spelat tv-spel med martin.. och på söndag ska jag nog följa med martin på guldnappet... det blev ganska mycket att göra denna helg märkte jag....

måste även säga att min mage spökar fortfarande... jag har inte varit nå hungrig men jag måste äta ändå.. och när jag går i matbutiker börjar jag må illa och få kväljningar, även när man tänker på vad som ska ätas... men jag måste äta så det är bara att stå ut... himlans filur, det är säkert därifrån.. fast jag klaggar inte för jag stoppar inte i mig nått onödigt och jag upptäckte vid dagens middag att magsäcken har minskat väldigt drastiskt... åt inte ens hälften av maten.. och jag mår inte så super illa så jag klagar inte....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0