fil.

mamma handlade åt oss. fil, blåbärssoppa, cola och bananer.. hon ringde innan hon kom in, lämnade påsen utanför dörren och plingade på dörren.. hon väntade vid hissen tills jag öppnade...

men filen var konstig, den var alldeles klumpig och som konsictensen var som mjölk... det var inte så kul när man äntligen skulle ta nått att äta... och så insåg jag att toapapperet inte skulle räcka nå långt mer...

så martin ringde hans mamma, som fick komma och handla åt oss.. hon köpte en ny fil, toapapper, martin ville ha franska och så var vi både hungriga så hon fick köpa en varsin billys mini pizza... hamid sprang upp med påsen, han stack in handen genom springan som uppstod mellan dörren och väggen...

och varför jag valde att äta en sån där pizza är för att jag måste få i mig nå mer än bara flytande.. det är nog inte så bra för filuren att leva på lite fil, cola, blåbärssoppa och bananer... och ändå om man spyr så får man i sig näring, inte för att det är så trevligt men ibland så måstes det.. och än så länge har inget kommit upp för varken mig eller martin... jag hoppas att vi är så pigga imorgon att vi kan åka och köpa mat.. jag är sugen på sallad :) det är lätt mat som man kan äta länge på om man är magsjuk.. jag minns sommaren jag var sjuk på så köpte vi en sallad till mig, jag och pappa, jag tror jag åt ihjäl mig på den tills den var slut...

en till trevlig sak är att jag börjat fått halsbränna, tur nog så har man förberett sig med tuggtabletter men än så länge kan jag stå ut... det kan oxå bero på att jag dricker cola som är både ljumen och utan kolsyra.. men men, det märker vi efter denna sjukdom har gått över på riktigt...

jag missade lektionen idag och sjukgymnasten avbokade jag.. jag missar besöket till ljungaverk imorgon.. och jag hoppas att jag är tillräckligt bra för att gå på skolan på fredag.. magen ska väl inte krongla så länge, den är väldans bökig..

och en rolig grej.. martin stämmer inte så bra som man brukar säga om killar som är sjuk, typ att hela världen rasar... han ligger i sängen och åmmar sig, vänder och vrider sig... och så vill han att jag ska tycka synd om han och hämta massa saker.. och jag är inte direkt bättre än han, så allt får han göra själv :) om inte jag är påväg upp eller nått.. vi får helt enkelt kompromissa... så nu borde han förstå HUR jag mår ibland.. jag säger inte så mycket, eller låter, som han gör.... man kan ha ont och vara tyst oxå, det blir inte bättre av att låta som vissa tror....

nu tillbaka till att sova i sängen.. som det gjorts hela dagen ungefär..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0