badboll.

tänk att sverige vann. jag trodde det skulle bli svårt och jag sa innan att jagr skulle göra mål för tjeckien men ack så fel jag hade....... :) ................... så nu är sverige vidare till semifinal, som är imorgon. samma tid som talang :( man får helt enkelt sitta och zappa imorgon, och kolla riktigt på reprisen på talang på söndag.. fast då lär vi säkert inte vara hemma..... jaja, inte hela världen.. hockeyn är viktigare just nu i alla fall :)

måste baar skriva att mentometertjosan som jag skrev om i förra inlägg luktar badboll.. men lukten börjar nu ta slut :( jag får värsta sommarbilden, med fint väder och en fin strand och varmt vatten, innan vi startar det så kallade läxförhöret...

och så har jag gått och fått halsbränna.. ska försöka vara vaken en stund till och hoppas att den försvinner med mitt glas med vatten... men det känns inte lovande, har typ druckit upp allt och den är fortfarande kvar :( tror det får bli en tuggtablett innan jag går tills sängs så jag kan somna.. måste läsa bipacksedeln igen och se hur många man får ta, om det skulle ta lång tid att somna tänkte jag. och så springer man på toa en-tre gånger per natt oxå, oftast två gånger. om man får ta en till då, tänkte jag.... det är ju inga långtidsverkande, sånna får man inte äta.. så jag tror de "räcker" i en halv timme - en timme... det är så äckligt att tugga på dem och så fastnar det pulver i tänderna, huvva.. men efter en stund avger det en smak i alla fall, typ citron.. måste vara nån naturört som ger smaken, för det är ingen smak tillsatt...

måste säga vi var och installerade martins mamma nya dator idag. och vaddå betala överpris?? det är bra saker, det duger åt dem men dock tycker jag att det var väldans dyrt... och hur ska hon kunna he i papper i skrivaren?? jag och martin fick läsa instruktionsboken för en så simpel sak men det är vi tysta om ;) och så har hon en fungerande skrivare, vad ska hon göra med den?? troligtvis divan som allt annat hamnar.. jag kan säga att skrivaren var grymt snygg i alla fall, skulle passa vår tv perfekt ;) och jag är tveksam till att de kan göra något överhuvudtaget på datorn, det är vista på den, och det är en helt ny värld. ser lite annorlunda ut osv, och så är det inge bra heller, mycket kryphål för den som kan hacka sig in i ens dator.. och högtalarna, hon kommer undra vad det är för grej som ligger på skrivbordet, volymen...

jag sa till martin, vi skriver en lapp med svaren på hennes frågor.. vi vet vad hon kommer fråga efter, lite roligt :) så nu får vi se om vi har rätt eller inte... och så fick de inget operativsystem med datorn, bara recoveryskivor.. så vi hoppas på att de ska slippa formatera om dumburken, då kommer det uppstå lite problem... och en annan rolig sak, de fick ingen strömkabel med datorn?????????????? hur kan de vaar så dumma och inte skicka med en strömkabel till datorn. vi fick ta strömkabeln till den gamla skärmen, men pga det så kan de inte ta ner alla gamla datordelar till divan. så nu står allt skräp och datordelar över hela deras lägenhet....... men egentligen fick de en kabel, en utländskt????????????????????? och hur tänkte de där....................... det är tre piggar på kabeln istället för två?? hon skulle in imorgon och fixa en riktig.. hoppas hon får det....

och en sak som är säkert, vad säljare kan lura en på pengar i alla fall.. om man tar försäkring så kan de göra bättre pris påstår de, men det är försäkringar de tjänar på.. så jag tror att allt som allt så fick de inte så bra pris på datorn som det sas... jag och martin blåvägrar försäkringar. det går ändå på hemförsäkringen... ska komma ihåg att täckna drulleförsäkring nu oxå, den är bra.. fast jag har inte behövt anväda den än men är väldans bra att ha... måste kolla vart det är billigaste försäkringar??? det måste nog göras ganska snart. liksom adressändra, men till vilket datum? hur lång tid brukar det ta att få rätt namn på dörren, undrar jag??? ska fråga mamma om det, men hon är nog lika ovis som jag på den punkten....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0