vagnen.

nu har vi köpt vagn :) en babytravel grizzly årsmodell 08, tror jag.. för ynka 1400 kr :)

den är väldigt lätt att fälla ihop men upptäckte att bromsarna sitter väldigt hårt när man har bromsat.. men det är bra i och för sig.. man får ta och bromsa så de lossnar lite lättare.... väldigt stor korg under är det oxå :) och så var det inbyggt myggnät, troligtvis tills när det är sittvagnsdax.. och så kan man bygga om mjukliften tilll en åkpåse sedan...

en nackdel är att vi får ta och ev byta bas i bakluckan.. det diffar väldigt lite på överslagsräkning, eller vad man ska säga.. och så bytte vi bil till taxin och där fick vagnen knappt plats oxå... fast vi lade den troligtvis inte på det minimala sättet, men ändå... jag undrar vad vi får för vår bil om man skulle byta in den på careta, men jag vill inte göra mig av den.. vill ha kvar den, den är så speciell ;) bilen alltså.... men vi får se hur det blir.. ska ta och testa nått framöver, och oxå hur mycket plats en ny bas kommer ta. eller det är snarare hur stor lådan blir..........

jag tänkte, vad ska jag gör av den?? så kom jag på att i nya lägenheten så kommer den få vara i lägenheten.. så det var likabra att ta upp den i lägenheten på en gång.. så katterna få vänja sig redan nu.. annars skjuter jag bara på det, lika bra att göra det på en gång...

så nu är katter på uppfostringsanstallt.. de ska inte få vara i vagnen, så jag har lagt en kudde i "ingången" och så har jag lagt en filt över alltihopa.. och om de så nuddar i filten med tassarna så säger matte NEJ!!!! och så knäpper jag med fingrarana.. har även laddat blomsprutan med vatten, men än så länge har den inte behövs användas... de får vara i korgen under, där var även en hund innan. som hoppade dit när vi skulle ta vagnen.. lite sött...

i alla fall så har de slutat vara runt vagnen nu, nu är den in nosad. men de ska ändå lära sig att inte vara i, så matte har super koll på den, just nu... alla siameser har suttit i korgen under, inte samtidigt men de har typ köat för att få sitta där.. det var lite sött....

och jag lovar att det går att lära de att inte vara i själva vagnen, det gäller att vara mer envis än katten.. så ens tålamod sätts lite på spel eftersom jag har fyra stycken, men morrisen är inte ett dugg intresserad, så det är tre stycken som är lite halv envisa.. men arwen har gett upp för tillfället, gått och lagt sig.. isolde är lite rastlös och ice ligger i korgen under vagnen.. det är mest ice som visat sitt intresse till att vilja hoppa upp i vagnen men han har nog gett sig nu oxå för tillfället...

jag menar att jag har lärt till exempel morrisen att sitta, arwen likaså. men arwen går det bra vissa gånger vilket nästa gång kanske inte alls går... så det gäller att vara envis, och det är jag ;) i nya lägenheten kommer det bli ännu en utmaning när spjälsängen ska upp, jag har funderat på om man kan myggnäta in den på sidorna.. men samtidigt om man säger till på en gång och till och med när de tänker tanken så ska det räcka... det syns ganska väl på en katt när den tänker hoppa upp på något intressant/främmande...

nu blir det pluggning för fulla muggar.......................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0