dagen i dag.

nu har man fått ett erbjudande på en vagn :) tur att man har en blogg ändå, trodde det inte var någon som läste denna.. har den just för att kunna skriva av mig mest, mår bättre så.. fast det är mycket som inte skrivs här heller, som inte är så bra att det kommer ut.. och så har bland annat syster i stockholm och lisbeth mer koll på vad som händer. det där kan tolkas lite konstigt :P men det kan vara kul att få en inblick i alla fall....

åter till vagnen.. ska kolla på den på söndag.. och jag tror det kan bli en affär, om den inte är trasig eller nått, vilket jag inte tror.. hon som hade haft den var super nöjd med den och så läste jag ett forum på internet om den och det var bara bra betyg därifrån... och en anledning till att det kan bli affär är att den ligger i martins "prisklass" - så att säga.. men det följer inga saker med, mer än vagnen med mjuklift osv.. men inget myggnät, regnskydd, skötväska eller åkpåse... men myggnät kan man köpa till nästa sommar, om det behövs.. regnskydd behövs även till snöfall, men det kostar väl inte så mycket?? åkpåse, vill man inte ha begagnad.. om man köper en vagn med tillhörande åkpåse så vill man ändå köpa en ny åkpåse, jag vill det i alla fall... det är skötväskan, vilket jag tror de kan ta pengar för, men en fördel med det är att då får man en som man vill ha :) och så kom jag just nu på att martins syster fick en skötväska av martins mamma, tror jag?? nån som var på nån babykväll, om jag inte missminner mig?? och mitt minne brukar inte svika :P så han kan säkert tjata till sig ett bidrag till en sån, om så är fallet.. vilket ska ta redas på...

och på banken gick det bra.. nu är det enda som saknas är om martin ska ha rörlig eller fast ränta?? en fördel med fast ränta är att räntesatsen är just nu väääldigt lågt, men hur länge ska man binda det på?? vi vill ju flytta till hus om typ 5-7 år.. så jag tror det kan bli en bindning på 3 år och sen efter det får man se vad som händer, binda igen eller ha rörlig... vi får se, vi har inte hunnit diskutera det än.. efter banken blev det hem och åt frukost och sen åkte martin på begravning och jag gick till mamma för att sedan vandra till tessan och fredde...

lea var hos mamma, hon är så söt.. tog kort på henne, hon låtsas sova.. hon blev lite söt.. och så tog jag kort på katten och på leas gosedjur, som hon sa.. vi var upp till mormor och morfar oxå, och där läste jag följetången i hemmets veckotidning.. (jaa, jag vet jag börjar bli gammal).... men läste den första delen hos martins mamma, och nu var den andra och sista delen, vilket jag blev bara tvungen att läsa... den var lite spännande :P i alla fall, lea har kommit in i en varför då??- period...

mormor ramlade för ett tag sen och har fortfarande ont, och så åkte morbror och morfar på apoteket och lea frågade mamma..

L -  vart ska de??

 - på apoteket

L - varför de??

- gamelmormor har ont

L - varför de??

- hon har ramlat

L - varför de???

inget svar

L - varför de??

- för att hon har det...

en väldigt frågvis liten dam.. det konstiga enligt min uppfattning är, hur kan mormor ha ont?? hon äter massa morfin. man tycker det ska stoppa smärtan men uppenbarligen inte... jaja, nu ska hon testa detta som de kom på idag och se om det hjälper.. vi får se.. men det är som morfar säger, hur ska en receptfri-tablett kunna hjälpa om inte morfinet gör det... men det är värt ett försök i alla fall...

joo, mamma tvingade upp mig på mormor och morfars våg.. jag har alltså tappat 7-8 kilo på 3 månader och är ändå i 5:e månaden. och bör normalt gått upp ca 4-6 kilo, om jag inte missminner mig fel... så jag har tappat minst 10 kilo av mig själv... det känns lite granna på armarna som sagt, men sen så tänker man inte på det.. inte jag i alla fall..

sen hos mamma så klippte hon och jag klorna på katten.. och så kollade vi i rea-katalogen till ellos som jag fick med mig hem.. hon ska komma hit nån dag så ska vi kolla på internet, jag vill ha nå fler kortärmade tröjor.. och så kom jag på att jag har inte direkt så mycket att ha på underdelen heller, men min sommar kommer få spenderas i mjukisbyxor. vilket mina ben gör ganska ofta ändå :P

efter lite bus med lea så gick jag upp till tessan och fredde och deras nya lägenhet... hjälpte till och packade upp.. hela köket fick vi uppackat, utom de som redan var uppackat då.. men det mesta i alla fall.. jag och tessan beställde pizza till middag, muma. det var verkligen gott efter packat upp allt... sen plockade vi ihop tv-bänken, eller vad man ska säga.. och jag måste säga att vi var ett bra team.. det gick relativt snabbt, eller snabbt borde man säga med tanke på att det var ikea som alltid ska dumma sig..

och jag klarade av mer med ryggen än vad jag trodde.. det är nu när jag kommer hem och börjar slappna av det börjar göra ont.. annars har jag inte kännt nå speciellt ont.. och då har jag inte burit nått, lite granna men inte mycket... mest packat upp ur lådor.. fötterna kändes ont ett tag, när vi var klara med köket.. men det gick över när vi satt och åt och på golvet och skruvade ihop möbeln... men imorgon kanske det gör ännu ondare, men men det hoppas vi inte på...

nu ska jag äntligen gå och sova. det blev ett "kort" inlägg ikväll....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0