julprat.

nu var det längesen jag var här och skrev nått.. inte varit på humör helt enkelt...

nu får edwin fem droppar järn. vi var hos martins mormor på besök och då ställde jag mig med edwin på vågen och sedan ställde jag bara mig. och det blev nog ganska exakt fem kilo på den lille.. martin fick en namsdagspresent, 500 kr som alltid. det roliga är att hans syster får 100 kr för att martin har namnsdag :P och så vice versa.. och så fick han 500 kr till att köpa nån julklapp för, nått i klädväg. blir nog jeans för han igen.... och så ska han tillbaka med julklappen till henne så hon kan slå in och så får han den till jul tillsammans med 1000 kr, några askar after eight och 2 stycken hudvårdsprodukter, vilket martin kommer välja shampoo i alla fall. och så kommer han få 100 kr för ulrika har namsdag på julafton eller om det är juldagen, hon heter eva i mellannamn... jag kan de här jularna nu. vad man får i paketen.. av martins mormor kommer jag få nå godis som jag kommer välja själv, de senaste gångerna har det blivit toffee, jag gillar inte paradisaskarna längre. blivit less på dem. och så kommer jag få två hudvårdsprodukter, tror jag väljer en deo och duchcreme. det enda är att jag har så MÅNGA duschcremer nu så känns onödigt att ta det men jag vill inte ta shampoo och inte balsam.. och tillsammans så kommer vi att få en eller två stycken  tvålar, och det är tvålar vi inte använder. har kvar från de gångna åren. hmm....

vi ska nämligen åka och julhandla med martins mormor till veckan. efter hon har fått pension, och efter mitt kryddparty som jag visst kommer ha snart.. trodde det var långt kvar tills dess men så fel jag hade.. måste börja kolla på hur många som kommer för jag antar att susan kommer att höra av sig snart och undra hur många som kommer. så hon vet hur mycket hon ska göra av allt...

hur vi ska göra på jul är ännu inte bestämt.... först så funderade vi på att åka till liden och sova där och även fira j uldagen där. men då kommer martins mormor med att hon ska ha mat på juldagen. och hon kommer bli väldigt sur/besviken på om vi inte kommer.. så då fick jag en ny idé. vi "skiter" i martins släkt på julafton och åker till pappa direkt på morgonen eller dagen innan. och på juldagen så äter vi med martins släkt och "firar" jul... för en tanke var att vi skulle åka till hans släkt på julafton men bara fika där och det kommer bli så stressigt eftersom martins syster ska iväg på förmiddagen oxå. och de lär komma hem när vi ska åka iväg typ.. och då kom jag med ett förslag att vi åker till martins mamma innan de åker till njurunda och sedan åker till liden... men min idé om att vi åker till pappa dagen innan är nog bäst! vi får se hur martin jobbar de dagarna, och så ska jag tvinga pappa till att spela bingolotto :) för det är tradition att man gör, med lite olika personer har det blivit dock... Och jag hoppas verkligen att de ska fira julen på julafton inte på juldagen, för då uppstår det ännu mera problem..... fast i och för sig så då blir det atomatiskt att vi inte äter hos martins mormor på juldagen utan firar hela julafton med de...

uscha, jag blir yr på detta jultänkande.. och jag har börjat med detta och det är över en månad kvar till jul, vaddå tidig?? men vi måste få ihop allt på bästa sätt. martins mamma funderar på att åka till paris oxå mitt i allt, våra beslut hänger lite på hur de ska göra oxå. om vi ska stressa ihjäl oss på julafton eller inte?? och jag har börjat med detta på grund av att alla andra börjat, dels med frågor hur vi ska göra osv..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0