Det går inte!

edwin börjar bli stor. i natt så "hoppade" han över ett mål. han vaknade halv fyra och ville ha mat, vilket han fick. och egentligen skulle han ha ätit halv ett oxå men då sov den lille så det målet blev visst hoppat.. jag själv sov oxå, och vaknade halv fyra när han gnällde.. så jag hoppas att det blir samma sak denna natt, för då har vi kommit lite närmare att sova en hel natt ;)

Jag tror att vi aldrig kommer bli klar i detta hem. det har jag konstaterat efter dagens bestyr.. det går inte att borra i väggarna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! eller snarare an vägg, men ändå... jag och martin lånade pappas borr, som ska vara en bra sak. men den funkade inte :( då ringde martin en kollega till han som kom. han hade med sin borr och den funkade inte heller :( kommer inte långt in i väggen direkt. han hade aldrig varit med om detta förut och det ska sägas att han är en "lärd" man (gubbe)..

så nu åkte de iväg och ska köpa nån grej till nån annan grej som de ska hämta.. en spikborr?? och så skulle de köpa borrar till den.??. tror jag, hängde inte riktigt med.... och det är typ sista alternativet.. om inte det går så får vi problem. tur att kollegan är en fixar frasse så han har säkert nån lösning på detta.... eller så kör vi min lösning, tejp ;) men han pratade om lim??? det känns som det är liiiite för riskabelt på hyllorna men för bokhyllorna så funkar det..

så i nu läget kommer lägenheten vara kaos på ljuspartyt imorgon, igen...... jag hoppas verkligen att det kommer lösas med den dära grejen de hämtar och köper. så jag får upp böckerna, kort och spelen som ligger över HELA vardagsrummsbordet... blir så irreterad så att allt ska jävlas. vet ni vad den klumpiga martin gjorde igår då??? han pajade musen. grejen som man har i datorn hedde han av.. så nu får vi använda en antik mus :( och den funkar inge bra heller så det gäller att ha tålamod, suck....

undra vad man ska äta idag då?? vi har inga planer, och jag har frågat typ hundra gånger vad martin är sugen på men får inget svar.. jag kan verkligen inte gå till mig själv och fråga för jag är inte sugen på nått. jag äter för att jag måste, typ (men sötsaker går i ;) ). så dagens middag lär sluta med att vi äter ute, och det är jag verkligen inte sugen på....

till affären måste vi till innan martin börjar jobba klockan åtta. jag ska handla till ljuspartyt. tänkte mig en äppelpaj till fika.. så vi behöver köpa äpplen, vaniljsås och glas. resten har jag hemma... sen så vill man gärna bjuda på nå kakor, som oxå ska införskaffas..

så imorgon kommer vi leva stressigt igen. måste städa, i alla fall dammsuga och göra så snyggt som det går i detta hem.. vilket jag kan börja med ikväll, men då är problemet det att det är mörkt.. mörkt ute = mörkt inne.. vi har inte så mycket lampor. inne på toan och köket är det som lysser, typ. har en lampa i hallen men den lysser inte upp hela hallen, så det är inga bra städa-ljus.. och i vardagsrummet har vi en lampa på fot och det ger ett dovt ljus mpt golvet, en mys-lampa typ. och det är inte heller en bra städ-lampa.... undra om jag håller på att bli galen???

nu måste jag sluta innan jag blir för allt irreterad. undra om den lille vill vakna snart, så man har nått att göra ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0