mat-ökning.

igår kväll så ökade vi edwins mat ett snäpp till. så nu äter han 135 ml. men samma sak denna gång, han slurpar i sig allt fast ökningen.. plus så tror jag att vi måste öka ytterligare. han började nämligen bli hungrig efter 2 ½ timme, då börjar hungergnället vilket övergår till mer grin efter 45 min typ... och det ska inte gå mindre än 3 timmar, så fall ska man öka.. jag funderar, det får gå detta dygn i alla fall..

även att han sov över ett mål inatt. han åt halv elva och sitt nästa mål klockan fem. så då om man öker igen så sover han kanske hela natten ;) man måste hoppas i alla fall.. det var inte nån som tog han inatt, så nu får man vänta typ en månad till nästa chans att få sova igen :( jag nämer inga namn, men jag tycker att en natt i månaden borde man ställa upp. jag får liksom ta han varje natt oavsett hur trött jag är. så kommer han och säger att han är trött fast han fått sovit, det gör mig väääldigt irreterad......

idag tänkte jag att vi skulle ha tvättstuga. men fanns ingen tid. det var väldigt fullt. hittade en tid imorgon klockan ett.. jag kan drömma om att få tvätta vinterjackorna innan de stänger av tvättstugan. måste fråga mamma om det finns tid i deras tvättstuga. martin vill börja anväda hans vinterjacka. och jag säger nej, att han får så snällt vänta tills den är tvättat. den stinker äckel, grillad korv och skoter typ.. sen i fjällen i vintras....

kul då. mormor kom hem från sjukhuset i fredags. så "nu" väntar de på att det ska bli en ledig plats på hospice, så hon får komma dit.. och igår så träffade vi en bror till en kompis till martin. och han sa att martins kompis då ligger på sjukhuset.. han var med om en innebandy-olycka. blev fälld och landade på höften eller nått, jag vet inte detaljer.. så han fick morfin, och det ska nämnas att denna person vägrar att äta såna saker. en konstig teori han har. tydligen så låg höften ur led.. huvva.... men i alla fall, så sa jag till martin. att när mormor kom hem så åkte en annan vi känner in. och sen sa jag att när han kommer ut så åker säkert mormor in igen....

och vem har rätt?? jooo, mormor är på sjukhuset igen. jag vet inge mer än så. hon var hemma två dagar.. mamma skulle ringa sen när hon kommer hem, mamma alltså.. fast i och för sig vet jag inte om kompisen kommit hem heller.. med tanke på att läkarna inte går ronder på helgerna så kommer nog kompisen hem på måndag, min teori.. jag ska fråga han om han fick god mat i alla fall ;) jag saknar verkligen inte sjukhusmaten, på söndagar fick man glass till efterrätt. det var väl gott, fast den var smällt. efterrätten överhuvudtaget var god..

nu ska jag se om edwins mat är kall nog att ätas. han skriker efter mat... och då ska han ha medicin oxå. är något less på att ge han medicin tre gånger per dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0