uppdatering.

nu börjar min lilla prins att äta själv :) ammar han och sedan blir det sondmatning resten.. lite svårt att uppskatta hur mycket han får i sig men än så länge idag har vi gjort avdrag på 30 två gånger och ett avdrag på 15 en gång... Han äter alltså på varje mål nu motför nån dag sen då han bara åt på varannat :) han är så duktig så :) även igår så testade vi flaska och då slurpade han i sig 40 och så blev det 15 på sonden.. ska fråga läkaren imorgon hur långt bort det är med permission.. för när man börjat fått permission och den funkar bra, då blir det dygnspermission. och sedan eventuellt helgspermission och sedan är det hemgång...

så vi börjar med en sak i taget, en permission.. då ska vi åka och hälsa på mormor och morfar så mormor "hinner" träffa lille edwin. hon börjar bli lite sämre igen så det känns som det är lite bråttom.. men jag kan inte påverka direkt hur lille edwin äter, så det får ta den tid det tar....

och inge internet på sjukhuset har man. och ingen tv på rummet.. så vad gör jag på dagarna?? jooo, sover... vet inte hur mycket man sover, men man blir väckt var tredje timme för att mata. och det kan ta en timme. sen somnar man och sover tills det är dags för nästa gång... Och en huvudvärk har man fått oxå.. är något less på sjukhuset..... tror huvudvärken bland annat består av biverkning från blodtrycksmedicinen, och att jag har börjat äta dåligt igen.. man hinner liksom inte äta, blir något less på mackor.......

och blodtrycket mitt är jätte bra :) håller på att trappa ner på medicinen. från 5 tabletter per dag till två tabletter per dag... och på onsdag ska trycket tas igen, och jag hoppas då på att de tar bort medicinen.... vi får se vad de säger på onsdag..

och så har jag börjat i skolan.. tisdag och fredag gick jag.. de andra dagarna "struntade" jag i... ena dagen hann jag inte.... och det går bra. man säger till att man ska iväg så får man antingen lämna edwin på rummet eller "rulla" ut han utanför personalrummet... jag kan med säkerhet säga att han är populär bland personalen :)

det var en tant i fredags som varit ledig. hon kom tillbaka och tyckte att han andades konstigt.. så då blev det massa prover och så.. men ingen infektion på min lille man :) och han andas så, inge konstigt... men men, bättre att vara på den säkra sidan.... så en väldig poppis kille.. vår kontaktperson vet jag inte hur många gånger hon kommer in på rummet när hon jobbar... fast det är kul :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0