HEMMA.

idag blev vi utskrivna :)

den lille i familjen vaknade varje mål inatt, så mamman behövde inte väcka han.. klockan nio imorse fick jag väcka han. men om han skulle ligga en stund till så skulle han vakna, han började nämligen röra på sig i sömnen som om det var dax att vakna snart...

taxin kom och hämtade oss, och vilken väg taxin tog. först över bron som går över selångersån mot granlo sen till granloholm för att sedan ta ambulansvägen till sjukhuset.. det var tur att det inte var jag som betalade utan det blir sjukhuset som står för den resan. permissresa eller nått sånt....

väl på sjukhuset så kom agnes familj samtidigt, de hade oxå haft dygnspermission. tror även att theos familj fick det igår... sa till på en gång att jag hade kommit och fick gå direkt till undersökningsrummet där jag fick klä av den lille för det skulle vägas.. sköterskan sa nått i stil med att då var det klart. och jag började prata om utskrivning.. hon skulle gå och ringa läkaren. kom tillbaka och då blev det mätning av längden och huvudet..

lämnade sedan tillbaka lite grejor som jag lånat och satte mig i sofforna och slog på tv:n.. det skulle ta ett tag till läkaren kom.. fick vänta en stund, och under den tiden fick jag massa info. även bvc-kortet... läkaren hade med sig en läkarstudent så min lille pojke blev väl genomgåd.. och den läkaren sa att den testikel de inte hittade igår satt lite längre upp och var svår att känna.. så vi väntar väl på att den ska ramla ner... även under läkarundersökningen kom en st-läkare in med en läkarstudent, och även en sköterska. det blev lite mycket folk därinne ett tag...

fick tre recept på mediciner som den lille ska få, det är folsyra, järn och vitaminer och allt som allt gick dessa mediciner på 1052 kr. och allt för att han är för tidigt född.. och nån av denna medicin om inte alla ska han äta till han är sex månader...

martin kom och hämtade oss och vi åkte ut till birsta för att blöjorna var slut. barnens hus är det enda ställe de säljer prematur blöjor på. testade med en newborn inatt och den var liiite för stor fortfarande... så prematur har han fortfarande..

åkte hem och martin åt frukost, edwin fick mat och sedan gick vi och hämade lea på dagis.. syster fyller år idag så vi gick dit. tänkte att leas dagis är ändå på vägen så vi plockade upp henne.. fick tårta, muma.. sedan plockade vi fram lite bäbissaker, babysitter, bärsele. ska göra ren babysittern ikväll så edwin kan sitta i den imorgon.. när det var matdax för den lille så gick vi hem för att sedan åka tillbaka med mamma. vi köpte med oss kinamat som vi alla smaskade i oss, muma...

så nu tror jag att jag ska koka lite vatten i vattenkokaren. så jag kan göra te, "bada" mellanläget, och he i nått så det är bara att blanda välling inatt.. det är mycket med detta, fast jag klagar inte..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0