dygnspermission.

Idag har vi fått dygnspermison :) och även att vi fick ta hem alla våra grejor från 45:an... så imorgon blir vi nog utskrivna :)

en taxi hämtar mig och edwin klockan tio. och martin får sedan hämta oss på 45:an vid tolv-ett... även att läkaren kollade igenom edwin imorse och hans ena testikel (som det så fint heter) fann hon inte. hon skulle skriva så det ska kollas imorgon.. mamma sa att de kan ramla ner senare, så vi får väl se... de ska göra en läkarundersökning på han imorgon, samma som hon gjorde idag, och så längd, vikt och sånt oxå kollas.. tror det är rutiner för hemgång.. ska bli så skönt att sova i sin egen säng inatt, och även att vi troligtvis får komma hem imorgon på riktigt :)

edwins säng fick vi upp igår så vi är så gott som klar i sovrummet. jag har lite mer kläder att packa upp men de säckarna befinner sig i det andra sovrummet. och när de är borta ur det rummet så kommer man kunna gå in dit utan problem :)

martin håller på att packa ur bilen, dels med grejor från sjukhuset och dels tömma skuffen.. ska försöka få ner barnvagnen i bagaget idag, hopaps det går..  men det tror jag, annars får vi se hur mycket det saknas. och hur mycket mindre bas som ska skaffas.. det är mycket med det här...

även att edwin får äta sina måltider på flaska. hans kära mamma har ingen mat, typ 15 ml.. och som jag kämpat med denna amning, tre veckor om inte mer... men den dagen han gick ner 45 gram så insåg jag att det här går inte. och från den dagen får han äta på flaska, först bara 30 ml och sedan från mig. men dagen efter det bestämde jag mig att det håller liksom inte i längden. först mitt bröst och sedan flaska.. så nu får han sin mat på flaska och medan maten värms får han smaka på mamma.. och det funkar, än så länge...

innan vi for hem från sjukhuset idag så åkte vi till birsta och babyproffsen.. köpte regnskydd till vagnen och nappflaska. har en nappflaska som jag ska få av mamma men det är en stor. och med de små mängder han äter så blir det kallt i den flaskan så jag ville ha en liten mindre flaska.. och i den mindre flaskan kan han sedan dricka vatten eller nått i när han blir större... vi åkte även förbi ica maxi och handlade.. där handlade vi frukost och mat till edwin. köpte även tvål till den lille, han måste bada igen..........

för nån dag sen så skrämde edwin oss ganska rejält.. han fick sina vitaminer första gången i munnen. och de hade sagt till mig att spruta i kinden.. så jag sprutade först lite grann en gång och det gick bra. han svalde och allt... och sen skulle jag spruta en gång till och då satt han i halsen... men jag trodde först att han inte gillade det men insåg att nått annat var fel.. rättade upp han men det var inte bättre.. ställde mig upp och skakade han lite lätt men det gick inte.. sprang ut och inne på ettan såg jag ryggen på en personal.. skyndade mig dit och sa "vi behöver lite hjälp här!" hon "nämen ojdå" tog han och vände på han så han hade ansiktet mot golvet och daskade han lite i rumpan.... och så kom en sköterska så de tog in han i undersöktningsrummet och skulle suga upp vitaminerna.. men han hade så gott som redan lyckats svalt dem... sen blev min lille kille väldigt trött.. och en mamma som inte törs ge han vitaminer nå mer.. och dessa vitaminer ska han ha i ett halv år, suck... fick lära mig igår hur man skulle göra så vi får testa ikväll. och jag hoppas verkligen på att inget händer..

nu ska jag ta och packa upp min packning från sjukhuset. och sedan bege mig på säckarna med kläder igen.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0