Vårmässan.

vi var iväg på vårmässan idag. edwin sov typ i fem minuter i bilen. sedan när vi kom in i nordichallen fick han sitta i vagnen. jag var smart nog att sätta fast grodan i vagnen. med hjälp av mjukdelens handtag :P vi råkade nämligen tappa snuttefilten en gång. en snäll tjej sa till oss så den hamnade under vagnen..

jag köpte inge strumpor. fanns bara på ett ställe i år och de verkade inte vara så bra, enligt mig. bra på mitt sätt dvs... så jag köpte fyra stycken teer istället för hundra kronor. det blev viol-lakrits, prinsess, midnattsdröm och hallon/grädde. allt i svart te. fanns rött och grönt oxå men jag gillar svart.. inte för jag testat de andra sorterna på rätt sätt än. har nog inte tordas...

och var med i x-antal tävlingar. och fick dagens tidning av dagbladet.. såg simon&tomas. och hjälp vad lång de var jämfört med på tv.. tänkte vad är det här för folkklunga. och så var det en efetrbliven som vägrade flytta på sig. när vi kom förbi såg jag vem som stod med ryggen till, simon.. man märkte rätt fort när de var i farten. var alltid mycket folk runt omkring dem... sa till martin, ska vi visa ett kort på våran nya tapet :P tror tredje gången vi såg simon såg vi tomas oxå. han stod och pratade om dem, simon hit och simon dit... var rätt kul att höra, det lilla jag hörde...

och världens längsta kö var det till langosen oxå, suck... men vi köpte remmar istället. martin fick välja två sorter och jag två. sedan gick vi till bilen.. måste säga att nya E4:an kommer bli rätt så snyggt med bron och allt, men tycker synd om de som måste sälja sin hus för de kan inte bo kvar. är nog inge kul.. viasat hoppade på oss oxå, två gånger till och med. den ena killen ville inget, typ. eftersom vi bor i lägenhet. den andra killen frågade om vi hade balkong och frågade om vi hade den i söder. martin sa öster, själv har jag ingen aning.. men parabol på balkongen får man ändå inte ha. så inget för oss..

när vi stod i telias monter kom det en tant och farbror med deras son (vilket var i 40-års åldern) de såg ut som riktigta bondtölpar.. men men, de på tele2 hade lurat dem. de hade sagt att de och telia hade ett avtal. men de har de inte. så de typ sprang tillbaka till tele2. ingen aning hur det gick. men om man täckt upp sig på ett abonomang så har man väl täckt upp det.??. går väl inte bara att bryta så där. fast samtidigt blev de lurade. men jag tror nog snarare att de förstod fel, men men inte mitt problem...

även miljöpartiet sprang på oss. frågade om vi ville ha nej, tack till reklam skylt. men jag sa att jag vill läsa reklam. då frågade han om jag inte ville läsa den på mejlen. men det känns som näää.. martin sa att han inte kollar sin mejl, vilket han inte gör.. jag var beredd på att han skulle börja prata miljö. och miljöpartiet och martin går inte ihop.. inte för att jag gillar dem heller men jag är inte lika extrem som martin.. om nu martin hade sett att han var därifrån skulle nog han ha en annan ton till han.. och inför dennes syn tog jag en folder från alliansen :P vilket denne kille/gubbe sa. "vill du ha för att sedan skräpa ner med?" jaa, nått sånt sa han. var lite roligt...

de har gjort om för i år oxå. militärerna som brukar vara ute var inne iår. och där de brukar hålla till var massa bilar. det var väl utställarnas parkeringar, antar jag... och så var allt uppdelat i grupper. inredning, mat, skönhet&hälsa osv...

när vi gick ut tog vi biljetter så vi går in gratis imorgon. om vi har lust att gå igen.. om vi nu går igen ska jag köpa mer teer. satt ochj kollade igenom listan nu. och dessa teer finns bara på marknader i mellan sverige och på internet.. där ett te kostar 29 kr och porto 39 kr.. så man kanske ska köpa upp sig :P

när vi åkte därifrån så somnade edwin i bilen som en klubbad säl. vi for till texas :P och åt pizza. han sov i ca 30 min innan nån personal tappade massa brickor i golvet och han vaknade. men somnade snart in igen.. sedan sov han igenom ica besöket men vaknade när vi kom hem. så han sov väl kanske 45 min, lite osammanhängaden.. så jag kommer få en trött kille snart. vilket börja redan nu bli trött.. gnäller och kollar på tv´n. lite svårt att tyda vad han vill då.. ska ta in en filt till vardagsrummet som han kan ligga och kolla på tv på och leka då. för nu börjar körslaget snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0