stan.

efter bvc tänkte jag "jaha, vad ska jag göra nu?" skulle vara i stan 90 min senare. men 90 min tar det inte att gå till stan inte ens om man kryper fram.. så jag ringde martin och fråga om vi skulle till birsta och shopa present till martins syster, vilket vi gjorde. innan vi for till stan igen stannade vi i mc-driven. ville ha nån lunch av något slag. så det blev macchikenjunior, martin tog en chess och så delade vi på en jordgubbsmilkshak. martin som är galen i milkshakarna.. och macdonalds hamburgare dissar jag totalt. de smakar papper, så enkelt är det...

han skjutsade mig till skatteverket. där vi trasslade ut vagnen. och så gick jag till mamma mias babyshop, där vi mötte upp kusin med edwins tremänning.. kollade runt där. sedan avgick färden till fots mot stan.. där jag skulle kolla på en filt till edwin som han kan ha i barnvagnen. de han har kommer bli för varm i sommar. och en filt måste han ha när han ska sova.. ville ha en typ som edwin hade på 45:an. vilket han använder här hemma. vill ha en filt på varje ställe istället för att flytta runt. och så vill jag ha en blå pojkigsak.. den enda jag fann var vit :( . så måste kolla i birsta nästa gång. tror det finns fler där som inte är vita eller rosa, vilket det var det enda jag hittade...

sen tänkte jag kollade efter såna där grejer man sätter på selen i barnvagnen, vilket jag inte heller hittade. även ett fall för birsta.. men dinglisbollen fann jag. men vill kolla vad den kostar i kära birsta.. så jag måste ut till birsta och shopa. kolla på filt till vagnen, kolla på såna dära skydd till selet, kolla på regnskydd till nu sittvagnen (vad är det för skillnad på regnskydd till sittvagn och regnskydd till liggvagn??), kolla vad dinglisbollen kostar, och så slutligen kolla efter en mycket mjuk nalle till edwin... så Birsta here I come! nån dag framöver...

vi gick även till peekaboo. och mitt presentkort på toodler gäller även där :) då blev det en glad mari. men känns som jag måste handla typ nu och inte vänta så mycket mer.. de bytte nämligen namn från det ena till det andra. och det på grund av att de gick ur toodler-kedjan.  men som sagt presentkorten, bonuskorten osv gäller fortfarande..

även på stan träffade jag en sköterska som vi hade på 45:an. en av den trevliga sorten. fast alla var trevliga bortsett från ett fåtal. en som sa grejor lite väl klumpigt, ville bara väl. och tanten som oxå bara ville väl, som även hade edwin som en av sina favoriter.. men i alla fall sköterskan kände inte igen edwin. hon tyckte det var tur att hon kände igen föräldrarna i alla fall :P (inte för att martin var med på stan).. frågade vad han hette, vilket hon hade glömt. och att han måste vara gamal nu. och jag sa åtta månader.. edwin bara skrattade åt henne när hon pratade med han. men det roliga är att han brukar inte göra så mot främande folk. kan han verkligen känna igen rösten efter så länge???

Kommentarer
Postat av: Erica ~Zackarias 090814~~Bf bebis 100718~

Hihi njaa, alltså inte ens vi vuxna har ju ett solskydd som klarar av solen. Och bebisar är ju jättekänsliga så din syster snackar nog i nattmössan ;) Klart man ska använda solskydd, och såklart undvika solen + ha täckande kläder så långt det är möjligt.

2010-04-26 @ 22:40:43
URL: http://blendshes.blogg.se/
Postat av: Erica ~Zackarias 090814~~Bf bebis 100718~

Vi kör samma regnskydd till sittdelen som vi hade till liggdelen. Funkar jättebra.

2010-04-26 @ 22:42:41
URL: http://blendshes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0