väntar.

nu väntar vi...

kusins sambo sa att de skulle åka tidigt när jag pratade med han igår. jag frågade vad är tidigt för dem, jag är ändå vaken från nio.. han sa att de skulle försöka vara upp till brudsjön tolv, vilket inebär att man måste åka elva.. och de har inte ringt än.. inte för att vi var klar elva heller, snarare kvart över elva. men men..

men kusin sa igår att när de säger tidigt så kommer de oftast fram vid två. så det var den baktanken jag hade imorse. så jag stressade inte i onödan. nån gång har de chockat alla och kommit tidigt, alltså tiden de sagt typ.. men kände på mig att det inte skulle vara en sån dag.. hon fyller ändå år idag så stressa lär hon inte göra. och ibland är hon omöjlig att väcka oxå, vet inte om det är bättre nu men förr var det så i alla fall....

men trode verkligen inte att det skulle bli så mycket packning. men det blev det visst. ser ut som jag ska bo där i vecka, som vanligt... en ryggsäck och en barnenshus-påse (vilket är större än den svanliga ica-påsen).. måste ta med skor och jacka till mig oxå, det som är i barnenshus-påsen liksom overallen till edwin. och så vet jag inte hur kallt det kommer bli så har med mig två par vantar till han, en till mössa, halsduk och även tjocksockar. men tjocksockarna tror jag inte att han behöver om han ska overallen.. men bättre att ha med sig än inte. och så höll jag på att glöma att stoppa ner hörselskydden. men nu är de ner packad :P kan bli rätt höga smällar av fyverkeriet. vilket de inte ha gjort än. pratade med pappa igår och de har inte laddat nått rör än. det blir väl dagens göra efter jobbet hans.. de har gjort de så många gånger så de vet hur man gör, och så har nog den andra killen som rår om allt en plan. pappa är typ bara sociallt stöd, fast när de skjuter är han oxå med. allt ska flyta på i ett visst tempo och då måste man nästan vara två...

pappa ringde när vi satt och åt. trodde först det var kusin som ringde och sa att nu åker vi. och vi var inte påklädd och hade precis börjat vår frukost/lunch-stund.. men i alla fall, han sa att jag fick inte plats med vagnen om jag skulle åka med hans tjej imorgon. och hans bil kunde vi inte ta. antingen för han är så lat och orkar inte ta bort gallret och vika upp sätena.. för hon skulle oxå ha en vagn och det fick bara plats en vagn.. jag sa att jag måste ha med mig vagnen hem.. så efter jag pratat med pappa väkte jag martin och fråga om han kunde hämta mig om det krisade. och det kunde han väl, om han kunde köra. men jag sa att han ändå ska jobba så han måste kunna köra imorgon. nog med att han börjar vid nio på kvällen... pappa hörde av sig igen. och sa att allt hade löst sig. tjejen där behövde inte vara barnvakt. så vagnen fick plats.. vi skulle bestämma tid när vi skulle åka ikväll, hon börjar tydligen att jobba vid tio imorgon...

så nu sitter vi här. eller jag här och edwin på sitt favoritställe, hallen... han gnäller lite så jag tror han börjar bli trött.. så jag vet inte hur jag ska göra. lägga ner han i vagnen som igår tror jag blir det bästa. han går runt i gåstolen i endast blöja. söt ungen.. ska väl ta och klä på han och lägga ner han i vagnen så han somnar.. för man kan inte lita på att de kommer snart och så kommer de vid två. vid den tiden är så fall edwin jätte trött och ännu mera grinig..

men först ska jag betala goboken som precis kom. och när jag ändå är inne på internetbanken, överföra ljuspengarna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0