birsta.

trött i armar, ben, rygg och hela jag.

var på birsta idag med mamma. började med ikea. köpte två stycken matlådor, rosa gardiner till vardagsrummet och en sån där mjuk grej att ha leksaker i åt edwin. och när jag skulle betla råkad ejag trycka kredit på den dära grejen. så det lös rött. fick tag i en personal. och hon sa att det var vanligt. tydligen är konto eller kredit spegelvända på deras kortläsare.. lite pinsamt.

sedan gick vi in på charm. tog en varm macka med ost och skinka med sallad. om inte mamma hade sagt något hade jag betalat 174 kr. hon hade slagit in en bakad potatis oxå, vilket jag inte skulle ha. vill inte ha skagenröra.. mackan var helt okej. skulle egentligen tagit en med kyckling istället. men men, kom på det sen..

sen gick vi runt på lite affärer. köpte strumpbyxor/långkalsonger åt edwin. och denna gång kollade jag lappen på dem. och jag fann även i tigermodell. så lycklig!.. på öb köpte jag fryspåsar och en filt till edwin. han använder den som är i soffan och tycker att han ska ha en egen, och inte filten i vagnen heller.. så nu har han en ljusblå med mönster. rätt snygg, i mina ögon..

sedan åkte vi på ica maxi och jag köpte grönsaker. kunde inte köpa det i onsdag, då skulle det vara dåligt imorgon när jag startar. imorgon blir det aubgurgini-och zuccinigratäng och nått lämpligt kött till det. måste komma ihåg att ta fram köttet bara. sen så köpte jag till tillbehör till maten. hittade två stycken påssåser som kan användas, lite less man kommer bli på de. sen så finns det färdigasåser oxå. de har jag inte kollat på alla än.. och på ica maxi, om man handlade för 200 kr fick man 1 kilo godis gratis. så jag tror jag har en syster som blir glad av det. jag och martin kommer knappast äta 1 kilo godis till imorgon. fast nu verkar det som att det kommer folk hit. men i alla fall det som blir över hamnar hemma hos henne imorgon.

imorgon börjas det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0